Creatie & Campagnes

Draftfcb verzorgt knipbeurt daklozen voor kerstdiner

Roderick Mirande, redactie | 24 januari 2014, 12:30

'Een beetje aandacht doet een mens al veel goeds.'

Reclamebureau Draftfcb organiseerde afgelopen Kerstmis, in samenwerking met Barber Amsterdam, conceptstore Hutspot en productiebedrijf In Case Of Fire een kerstdiner voor daklozen die via het Leger des Heils Amsterdam werden uitgenodigd.

Vanuit de gedachte dat je aan een kerstdiner op je best verschijnt, werden de mannelijke daklozen daarmee geholpen. Draftfcb: 'De barbiers van Barber zorgden dat zij goed gesoigneerd in Hutspot aan tafel schoven. Het haar, de snor en de baard kregen een "Cut for Christmas".' Een fotograaf portretteerde de mannen voor én na hun knip- en scheerbeurt. De foto’s zijn volgens Draftfcb het bewijs dat een beetje aandacht de dakloze mannen al goed deed: 'Het "Cut for Christmas" project staat dan ook symbool voor de aandacht die het Leger des Heils elke dag aan dak- en thuislozen probeert te geven. Om die aandacht ook ná kerst te waarborgen, helpt een bijdrage.'

Film
In de film die van het project is gemaakt, heeft één van de dakloze mannen - de Canadees Allen, 62 jaar - een hoofdrol. Hij leidt de kijker rond in zijn bestaan en laat hij weten dat een klein beetje aandacht zijn leven wat minder zwaar kan maken.

Postcards
Een set kaarten met daarop de voor-na portretten die fotograaf Kees Rijken maakte van de dakloze mannen is hier te bestellen. Meer op www.cutforchristmas.com.

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Media en Creatie

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Draftfcb Cut for Christmas