Premium

Editor's pick: 5 internationale artikelen die je gelezen moet hebben

Onmogelijk om alle interessante artikelen te spotten en te lezen. Daarom maakt de redactie van Adformatie wekelijks een selectie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Google is gestopt met z’n authorship tool, meldt Thedrum. Journalisten en bloggers konden met authorship hun artikelen linken aan hun Google+ profiel. Naam en foto van de auteur werden dan links van het artikel zichtbaar in de zoekresultaten.

De verwachting was dat artikelen daardoor beter herkenbaar zouden zijn op de Google zoekpagina. In de praktijk bleek echter dat het eerder afleidend werkte. In een posting op Google+ erkent Google’s John Mueller dat de tool ‘niet de meerwaarde heeft gebracht voor onze gebruikers die we ervan hadden verwacht’. De proef heeft twee jaar geduurd.

 

Al het hele jaar gaan er geruchten dat Youtube ‘binnenkort’ met een abonnementsdienst voor muziek komt. In de VS komen nu details naar buiten, waaronder de naam. De dienst zou “Music Key” gaan heten.

Voor streaming partijen als Spotify en Soundcloud zou een Youtube muziekdienst een verontrustende ontwikkeling zijn. Youtube is bekend als videosite, maar voor jongeren is het de favoriete online plaats voor het ontdekken van muziek. 39% van alle views is muziek gerelateerd, en tien van de Youtube top-20 kanalen zijn muziekkanalen.

Een abonnement zou 9,99 dollar per maand gaan kosten. Voor dat bedrag worden commercials verwijderd en kan de abonnee de nummers ook offline beluisteren.

 

Als het over online retail gaat, kijken we al snel naar de VS. China blaast echter een stevig deuntje mee. Voorop in de rij loopt Alibaba. De e-commercegigant bereidt een beursgang voor en zag de winst het afgelopen jaar verdriedubbelen tot 1,5 miljard euro.

De concurrentie in China laat het er niet bij zitten. Concurrenten Tencent (WeChat) en Baidu slaan met conglomeraat Wanda (o.a. onroerend goed en bioscoopketen) nu de handen ineen om een joint-venture ter waarde van 5 miljard renminbi (circa $814 miljoen) te vormen die een uitdaging moet gaan bieden voor Alibaba’s dominante positie.

Eerder nam Tencent al een 15% belang in JD.com, dat veel kleiner is dan Alibaba maar wel de op-een-na grootste e-commerce speler en snel groeiend.

 

Amazon en Google raken steeds meer in elkaars vaarwater. Kondigde Amazon recent aan met een eigen advertentieplatform te komen, Google maakte deze week bekend dat is begonnen met het testen van bezorgdrones.

Uit een beschrijving op Techcrunch blijkt dat Google’s toestel het midden houdt tussen een vliegtuig en een helicopter. Verschil met de plannen van Amazon, is dat drones niet landen op de plaats van bestemming, maar de bestelling daar laten zakken.

 

Organische zoekresultaten zijn ‘by far’het meest effectief om bezoek aan te jagen naar websites van bedrijven.

Die conclusie komt overduidelijk naar voren uit een rapport ‘Cracking the Content Code’. Organische zoekresultaten tellen voor 51% van alle traffic. Daarna komen display, e-mail en referral traffic. Zoekadvertenties dragen bij voor slechts 10%, wat volgens Marketing Pilgrim verbazend is, ‘gezien de hoeveelheid geld die we spenderen aan zoekmachine marketing’. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie