Premium

Eerste shortlist Cannes bekend: MediaMonks twee keer genomineerd

Er staan 35 campagnes op de Innovation Lions-shortlist.

Productiebureau MediaMonks heeft twee nominaties ontvangen: één voor ‘Enter Sandbox’, een project voor Audi in samenwerking met POL, in de categorie Technological Craft and Development, de tweede voor ‘Theater For All Ears’, voor Samsung en Leo Burnett in de categorie Early Stage Technology.

'Enter Sandbox' is een in-store VR-installatie waarmee autoliefhebbers een testrit kunnen maken in de nieuwe Audi Q5 op een zelfgemaakte racebaan in een zandbak. Het fysieke pad in de zandbak, vormgegeven door de bestuurder, wordt met behulp van een dieptesensor-camera getransformeerd tot een virtuele 3D-speelplaats die met de Q5 in een VR-rijsimulator verkend kan worden. Audi-dealers hebben tijdens de tour van de zandbak een groei van 57% ervaren in het aantal bezoekers in de showroom, en de Audi Q5 werd het best verkopende model in Noorwegen.

'Theatre for All Ears' gebruikt Samsung’s Gear VR om doven en slechthorenden een toneelstuk te laten ervaren zonder doventolk. 'Theatre for All Ears' werd voor het eerst ingezet tijdens het toneelstuk 'O Pai' (De Vader) die op 12 mei in premiere ging in het Frei Caneca Theater in São Paulo.

Presentaties
De teams achter de campagnes presenteren hun concept voor de Innovation Lions op 17, 18 juni en 19 juni op het showcase-podium van het Lions Innovation Festival.

Bekijk hier alle nominaties.

De Cannes Lions beginnen officieel over anderhalve week.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie