Embassy of Dutch Creativity maakt Cannes-programma bekend

Gedurende drie dagen presenteren onder meer Vodafone, 72andSunny Amsterdam, MediaMonks, Wanderbrief, Talpa, Wink en J. Walter Thompson Amsterdam in de cabana van IAA Global.

Daarnaast is er een speciaal live optreden van Douwe Bob en een Virtual Reality ervaring voor festivalbezoekers.

Het is de tweede keer dat ‘Embassy of Dutch Creativity’ zich presenteert tijdens het Cannes Lions Festival. En tijdens deze editie is de handelsmissie vertegenwoordigd door maar liefst 40 ambassadeurs en 25 partners, dit is meer dan vorig jaar. Het doel is Nederlandse topcreativiteit te promoten, Nederlandse creatieve bedrijven met internationale business partners en talenten te verbinden. Maar ook om Amsterdam en Nederland als creatieve hub te profileren.

De ‘Embassy of Dutch Creativity’ vindt plaats in de cabana van IAA Global vlakbij het Palais des Festivals. Het inhoudelijke programma is gericht op internationaal toptalent, potentiële business partners en buitenlandse pers. Daarnaast is het ook de locatie waar de Nederlandse Cannes Lions winnaars feestelijk gevierd worden.

The Next Rembrandt
Op woensdag presenteert J. Walter Thompson Amsterdam ‘The Next Rembrandt’, een  favoriete case en zeker een kanshebber op een award. Wesley ter Haar is dit jaar Jury President voor de ‘Digital Craft’ categorie en deelt zijn visie op gebied van ‘Digitale Innovation’. Verder vertelt Vodafone over de ingezonden case ‘The Smart Jacket’.

Douwe Bob
Donderdag staat ‘Creative Leadership’ op het programma en betreden 72andSunny Amsterdam, Wanderbrief en THNK School of Creative Leadership het podium. Dit wordt gevolgd door een Amp.Session met Douwe Bob, onder andere bekend als winnaar van verschillende muziekprijzen en zijn optreden tijdens het Eurovisie Song Festival. En op vrijdag delen onder andere Talpa en Wink hun kennis over ‘Brands & Entertainment’.

VR Silent Disco
Op het festivalterrein kunnen bezoekers mee doen aan de VR Silent Disco om de ‘Dutch Dance Experience’ beleven. Dit werd mogelijk gemaakt door een unieke samenwerking met Digitas LBi, Amp.Amsterdam, Moyosa, DPDK en Samsung voor de Gear VR-brillen. Daarnaast wordt er door Join the Pipe, Amsterdams kraanwater uitgedeeld aan bezoekers. Het geheel wordt ondersteund de campagne , waarbij er nadruk wordt gelegd de Nederlands cultuur en ‘way-of-working’.

De organisatie is wederom in handen van IAA Nederland, Dutch Digital Design, ADCN, Dutch Digital Agencies, Orange Lions en de VEA. De identiteit is ontwikkeld door Dog and Pony en Addikt was verantwoordelijk voor de animaties. Wink was betrokken bij het ontwerp en de inrichting van de cabana.

Internationale bezoekers kunnen zich aanmelden via:

Ambassadeurs en partners
Dit jaar zijn de ambassadeurs Achtung!, Addikt, Ambassadors, Artbox, Audentity, Blast Radius, Boomerang Create, Born05, BSUR, Burst, Circus Family, Code d&;Azur, Colorbleed, Dawn, DDB & Tribal Amsterdam, Digitas LBi, Dog and Pony, DPDK, Earforce, Energize, Eyeforce, J. Walter Thompson, Kaliber, MediaMonks, Mirabeau, N=5, Netherlands Film Commission, New Amsterdam, Ogilvy, Smarthouse Films, Superhero Cheesecake, Tam Tam, Th1ng & Th2ng, The Solos, This Page Amsterdam, WeFilm en XXS.

De partners zijn Adformatie, Adforum, Adobe, Amp.Amsterdam, Moyosa, A Friend Of Mine, Creative Pool, Creative Social, Czar / Jointhepipe, Egotribe, Emerce, Fonk magazine, Kinetic, Made.For.Digital, Nederlandse Ambassade in Frankrijk, Noise + Our/Amsterdam, Samsung, Say Cheese, SoDa, Stichting Tick, Teufel, Telegraaf Media Groep (TMG), Vodafone en Wink.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie