Endemol en Blammo investeren samen in competitief gamen

De mediabedrijven gaan samenwerken onder de naam eSports.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

en willen met het samenwerkingsverband inspelen op de explosieve groei en het economisch potentieel van de eSports-markt. Uit onderzoek van marktonderzoeker , blijkt dat de totale inkomsten uit de eSports-markt de komende twee jaar substantieel toenemen tot ongeveer 450 miljoen dollar. Inschattingen van het aantal actieve eSports-fans lopen uiteen van 100 tot 150 miljoen, waarmee de omvang van vergelijkbare grootte is als die van middelgrote sporten als zwemmen of ijshockey.

Volgens Jurian van der Meer, commercieel directeur van Endemol Shine Nederland, vullen de partijen elkaar goed aan. Van der Meer: ‘Blammo onderscheidt zich al jaren met succesvolle, innovatieve mediaproducties en heeft verstand van gaming. Die expertise kunnen wij goed gebruiken.&;

Ruben Heere, eigenaar van Blammo Media: ‘eSports maakt een spectaculaire ontwikkeling door en verspreidt zich over steeds meer platforms. Dat biedt veel perspectief, want met name de media- en storytelling-kant van eSports is wereldwijd nog redelijk onderontwikkeld. Met een partner als Endemol aan onze zijde hebben we een sterke uitgangspositie om die mogelijkheden te benutten.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie