Media

Eurosport onthult merkidentiteit PyeongChang 2018

Redactie | 15 maart 2017, 14:53

In 2018 is de sportzender voor het eerst thuisbasis van de Spelen in Europa.

Combinatie Eurosport en PyeongChang
Het logo zal op alle schermen en platformen van Eurosport te zien zijn in aanloop naar en tijdens PyeongChang 2018. Het logo combineert het bestaande woordmerk van Eurosport met het lettertype van het PyeongChang-logo, en dit alles wordt ondersteund door de iconische Olympische ringen. Boven de drie bestaande logo’s zien we een bergsilhouet – de natuurlijke setting van de Olympische Winterspelen. De ronde achtergrond van het silhouet verwijst naar de vorm van de Olympische ringen en hiervan zullen verschillende varianten zijn, in een levendig kleurenpalet dat past bij de moderne Koreaanse popcultuur. 

Trots
‘Als nieuwe thuisbasis van de Olympische Spelen in Europa en als trotse partner van ‘s werelds grootste sportevenement willen we er bij elke gelegenheid voor zorgen dat Eurosport synoniem is voor de Olympische Spelen’, zegt Eurosport-ceo Peter Hutton. ‘Deze merkidentiteit vertegenwoordigt het unieke karakter van Zuid-Korea en we hopen dat fans direct de link leggen met onze programmering voor PyeongChang 2018.’

Digitale Spelen
Voor de komende Winterspelen gaat Eurosport meer dan 100 evenementen live en on demand uitzenden, door toegang te bieden via elk scherm, op elk moment. Zo worden de Olympische Spelen van PyeongChang 2018 de meest digitale Spelen uit de geschiedenis, voor heel Europa, waarvan elk moment voor kijkers wordt vastgelegd, en waar nog meer producties voor een groot publiek zullen worden gemaakt voor de digitale sites van Eurosport en sociale media.

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Eurosport

Meer in channel Media

Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs