Eurovisie Songfestival slaat alle records op Twitter

In samenwerking met Spot brengt Adformatie de wekelijkse GfK Twitter TV Ratings.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat het Eurovisie Songfestival is één groot twitterfeest is, bewijzen de Gfk Twitter TV ratings van deze week. De halve finale met het optreden van Trijntje Oosterhuis heeft maar liefst 42 miljoen impressies in Nederland gerealiseerd; een ongekend hoog aantal. Ruim 475 duizend Nederlanders keken met de smartphone in de hand en bijna 40 duizend twitteraars gaven feedback via Twitter.

Ook de finale van het Eurovisie Songfestival was - ondanks de vroegtijdige uitschakeling van Nederland - een veelbesproken onderwerp; goed voor ruim 22 miljoen impressies en 345.000 lezers. Tot slot heeft de uitzending van De Wereld Draait Door met Waylon die zijn versie van Queen&;s &;Somebody to Love&; bracht, ruim 900 duizend impressies gerealiseerd.

De tabel geeft het Twitter bereik, de Twitter impressies, twitteraars en tweets weer. Het Twitter bereik staat voor het aantal unieke personen dat tijdens het programma bereikt is via Twitter. Impressies geeft het totale aantal tweets dat gelezen is over het programma weer. Twitteraars betreft het aantal personen dat een tweet over het programma heeft verstuurd en tweets geeft het totale aantal tweets over het programma weer.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie