door Kari-Anne Fygi, redactie | 8 januari 2014, 16:06 in Media Social
Social Tv Ratings

Eurovisie Songfestival tv-programma met meeste tweets

In 2013 was het Eurovisie Songfestival met Anouk het meest getwitterde programma: 151.991 tweets.

Dit blijkt uit de SPOT Social TV Ratings, een overzicht van tv-programma’s die de meeste tweets realiseren.

20 procent van de programma’s in de Top 25 zijn in januari uitgezonden.

Op de tweede plaats in de top25 staat de uitzending rondom de aangekondigde troonsafstand van Koningin Beatrix op 28 januari.

Daarnaast is er fervent getwitterd over het WK Darts bij RTL7, de film The Karate Kid, Goede Tijden Slechte Tijden en The Voice Kids op RTL4.

Voetbal
Over voetbal wordt hele veel getwitterd: 12 van de 25 meest getwitterde tv-programma’s in 2013 zijn voetbalgerelateerd.

Het bovengemiddeld aantal verstuurde tweets rondom de tv-uitzendingen van de Voetbal CL wedstrijden resulteert er in dat Nederland 3 het meeste voor komt in de Top 25 Social TV Ratings 2013.

Met Social TV Ratings wil SPOT in samenwerking met Remotely.tv de wederzijds versterkende werking en relatie tussen tv en sociale media inzichtelijk maken.

 

Reacties op dit artikel (0)

Log in of registreer om reacties te posten

Gerelateerde items Social Tv Ratings