Facebook koopt fitness-app

Het social network stapt in de gezondheids-techsector met de aankoop van een Finse fitness-app.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De The Moves-app van ProtoGeo maakt gebruik van location-based data en ingebouwde sensoren in smartphones, om bewegingen te tracken gedurende de dag. Vervolgens telt de app hoeveel calorieën verbrand zijn.

De gratis app is inmiddels meer dan 4 miljoen keer gedownload.

Facebook geeft geen bedragen, maar de denkt dat het flink minder is dan  de 1,34 miljard euro die zijn betaald voor Oculus VR.

De acquisitie is interessant te noemen, omdat een grote speler in de gezondheids-techsector, Nike, onlangs aankondigde te stoppen met wearable hardware, zoals de Nike+ Fuelband.

Google lanceerde vorige maand software voor wearables. En Apple komt  binnenkort met een smartwatch, waar ook fitness-features op zitten.

Facebook’s interesse voor de app heeft uiteraard te maken met alle nieuwe data waarover het social network nu kan beschikken. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie