Premium

FrieslandCampina in Nederland naar MEC en Pervorm

FrieslandCampina hield vanaf februari een internationale mediapitch voor al zijn consumentenmerken.

. Met ingang van 2017 gaat FrieslandCampina voor mediaplanning, media-inkoop en media-optimalisatie samenwerken met MEC, Carat, Essence en Pervorm. Met deze mediabureaus wil het zuivelbedrijf wereldwijd de effectiviteit van zijn media- en marketingbestedingen voor zijn consumentenmerken verbeteren.

MEC was in Nederland al het mediabureau voor FrieslandCampina en dat blijft zo, maar verliest het digitale deel aan Pervorm. Het GroupM-bureau krijgt de business in Europa, Midden-Oosten, Afrika en Azië. Het gaat om de overkoepelende middelenstrategie-ontwikkeling en offline media-inkoop. De gespecialiseerde digitale mediabureaus Essence en Pervorm doen in die regio&;s de digitale mediaplanning en -inkoop.

Carat -dat ook al voor FrieslandCampina werkte - krijgt China en HongKong en gaat zowel offline als digitaal doen.

FrieslandCampina heeft merken als Campina, Chocomel, Appelsientje, Friesche Vlag, Mona, Nutroma, CoolBest, DubbelFrisss, Milner, Optimel, Vifit, Valess, Fristi en Domo in zijn portfolio.

De mediapitch van FrieslandCampina was .

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie