Gebruiker iPad: liever reclame dan paid content

Uit Amerikaans onderzoek blijkt dat 86 procent van de iPad-gebruikers advertenties wil bekijken om content gratis te ontvangen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ze doen dat liever dan betalen voor paid content, blijkt uit een onderzoek van . In de praktijk blijkt dat iPad-gebruikers gemiddeld zo’n 24 apps downloaden en dat een kwart daarvan betaald is.

De uitkomsten hebben Knowledge Networks verrast, omdat werd aangenomen dat iPad-gebruikers graag betalen voor content. Uit het artikel blijkt verder, dat de meest gebruikte functie op de iPad zoeken is: 97 procent van de gebruikers in het onderzoek gebruikt regelmatig de zoekfunctie van Google, e-mail volgt met 91 procent.

Van de ondervraagden wil 14 procent extra betalen voor een app van een blad dat ze al in print hebben ontvangen, terwijl 12 procent zegt een kleine fee te willen betalen. Maar 1 procent is bereid dezelfde prijs te betalen voor een iPad app als voor een printeditie van een magazine.

Bron: .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie