Glamour Tijdschrift van het Jaar

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Glamour (G+J Uitgevers) is vanavond tijdens het dertiende Tijdschriftengala bekroond met de Tijdschrift van het Jaar 2010.

Zo’n duizend collega’s uit de tijdschriftenwereld zagen hoe Glamour de titels Cosmopolitan, Grazia, Linda. en Vrij Nederland achter zich liet. De jury merkte op dat Glamour tot de top drie behoort op de advertentiemarkt voor vrouwenbladen.
Vrij Nederland won dan wel geen gewone Mercur, toch werd het blad op het schild gehesen. De jubilerende titel (‘70 jaar en springlevend’, aldus de jury) kreeg de Mercur d’Or/LOF-prijs. ‘Het feit dat VN in een dalende markt de opwaartse lijn weer te pakken heeft, is voor de vakjury het bewijs dat VN weer relevant is.’
Hilmar Mulder werd Hoofdredacteur van het Jaar. De jury: ‘Al zes kwartalen op rij laat de glossy een oplagestijging zien met in 2010 ook een spectaculaire groei in advertentieomzet.’ De Lancering van het Jaar ging naar Helden, de sportglossy van vader en dochter Barend. Innovatie van het Jaar ging naar NuSport. De TNT Marketingactie van het jaar was voor de Truckstar-actie om postbodes om te scholen tot vrachtwagenchauffeurs.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie