Grazia Tijdschrift van het Jaar

Grazia is vanavond gekozen tot Tijdschrift van het Jaar tijdens het jaarlijkse Tijdschriftengala (de Mercurs).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens de jury heeft Grazia (Sanoma Media) ‘een gat gebikt in een overvol vrouwensegment, waar het nu wekelijks prominent in het schap pronkt’. ‘Grazia inspireert en informeert de doelgroep via een swingende sandwichformule, bestaande uit mode, human interest, shownieuws en actualiteit. Dankzij de superactuele deadline blinkt het blad uit in scoops en spraakmakende reportages. Het claimen van eigen thema’s werkt. Hilmar Mulder, in 2010 gekroond tot Hoofdredacteur van het Jaar, versterkt in Shownieuws en Editie NL de beeldvorming van het blad. De wekelijkse glossy oogt als een maandblad.’

Hoofdredacteur van het jaar werden Linda de Mol & Jildou van der Bijl van Linda. De jury: ‘Naast complimenten voor naamgever Linda de Mol, gaan achter de schermen de credits ook zeker naar Jildou van der Bijl die het dna van Linda. Door haar aderen heeft stromen. De vakjury beloont een unieke tandem van een magistraal gemaakt tijdschrift.’

Andere winnaars:
Lancering van het Jaar: Lotje& Co (Stichting Lotje&Co).
Mercur d’Or/LOF –prijs: Franska Stuy, Libelle
Tijdschriftreportage van het jaar: Nieuwe Revu - Sanoma Media, ‘Weg met de baard’
Artdirection van het Jaar: Elle (Hearst)
Marketingactie van het Jaar: Glamour (G+J Uitgevers): National Glamour Day.
Tijdschriftcover van het Jaar: Vrij Nederland – Seksspecial
Innovatie van het Jaar: Bobo (Blink Uitgevers)
Tijdschriftenretailer van het Jaar: Bestseller – Amsterdam
De uitreiking was in de Amsterdam Convention Factory.

Voor juryrapporten: zie Adformatie van morgen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie