Greenchoice bedenkt nieuw werkwoord: aardkloten

De campagne (bureau: Havas Lemz) draait om initiatieven voor het milieu

In een nieuwe campagne introduceert energieleverancier Greenchoice een nieuwe term: aardkloten. Dit werkwoord betekent ‘eindeloos praten over het milieu terwijl er niks gebeurt’.

In actie komen
Dat gebeurt volgens Greenchoice veel te veel en daar wil het bedrijf iets aan doen. In de nieuwe campagne (bureau: Havas Lemz) roept de energieleverancier consumenten op om in actie te komen voor het milieu. Natuurlijk staat groene stroom centraal.

Marieke van den Hoek, marketingmanager  Greenchoice: ‘In de politiek en het zakenleven wordt het klimaat steeds vaker besproken. Dat is mooi maar het blijft vaak bij praten en vage beloftes. Deze campagne introduceert een nieuw begrip voor dat halfslachtige gedoe: aardkloten. We voeren niet alleen campagne, maar zetten ook in op actie.'

Nieuwe en bestaande klanten van Greenchoice kunnen meedoen met oplossingen om energie te besparen, zelf op te wekken en de planeet groener te maken.

Havas Lemz bedacht de aangescherpte positionering en campagne. Ambassadors verzorgden de animatiestijl en soundtrack. De campagne zie je op TV, radio, digital outdoor en online. Eerder verscheen er een social video waarin taalwetenschapper Wim Daniëls het werkwoord ‘aardkloten’ uitlegt.

Credits:
Concept: Havas Lemz
Productie: Gideon Rijnders
Animatie: Ambassadors
Muziek & sound: Ambassadors

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie