Premium

Groei voor Radio 538 en Q-music, 3FM zakt weg

Met een marktaandeel van 18,2 procent blijft Radio 538 ruim marktleider in de doelgroep 20-49.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat blijkt uit de nieuwste luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) en GfK over de periode april-mei 2015 die zojuist bekend zijn gemaakt.

Radio 538 had een jaar eerder in dezelfde periode nog een aandeel van 16,2 (index 112). NPO3FM bewandelt de omgekeerde weg met een aandeel van 14,7 (was 17,0, index 86). Het aandeel van Q-music laat voor de 33e maand op rij groei zien: van 12,8 naar 13,2 (index 103).
Sky Radio is vierde met 10,2 (was 10,3, index 99). NPO Radio2 (vijfde) heeft een lichte stijging:  6,8 naar 6,9 (index 101). E Power gaat van 6,2 naar 5,5 (index 89), Radio 10 van 4,2 naar 5,4 (index 129) en Radio Veronica van 6,6 naar 5,2 (index 79).
ORN heeft qua index de grootste groei: van 2,1 naar 3,0 (index 143).



10+
Ook in 10+ is Radio 538 de koploper met een marktaandeel van 12,1 procent (was 10,9, index 111). ORN is tweede met 10,1 (was 10,0, index 101) en Sky Radio is met 9,7 procent derde (was 10,1, index 96).

De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 8.064 respondenten van 10 jaar en ouder. Adformatie biedt de cijfers in de voor adverteerders belangrijkste doelgroep 20-49.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie