Grolsch activeert festivalsponsoring met interactieve zoektocht

We hadden 'm even gemist. Maar omdat het festivalseizoen nog volop gaande is en het zo'n interessante case is, toch aandacht voor de Grolsch Festival Challenges campagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Grolsch is al sinds jaar en dag partner van een groot aantal muziekfestivals. Dit jaar is de bierbrouwer onder meer te vinden op Concert at Sea, North Sea Jazz, Zwarte Cross, Lowlands en Valtifest. Activatie vindt plaats op verschillende momenten, vooraf door toegangskaartjes weg te geven, en tijdens en na festivals door ervaringen te delen via fotoverslagen op .
Dit jaar pakt Grolsch uit met Festival Challenges, de opvolger van . Festivalgangers maken hierbij kans op festivalkaarten door QR-codes te vinden. Deze codes zijn verstopt op verschillende plekken: online, maar ook op bierviltjes, posters, t-shirts en zelfs via pop- up beaming. Het is aan de fans om ze te vinden, te scannen met een speciaal hiervoor gebouwde Grolsch app en de beugel te ploppen. Via de Grolsch app en facebook.com/grolsch worden op verschillende momenten Festival Challenges bekend gemaakt die naar een Grolsch code leiden. Door deze QR-code te scannen en de virtuele beugel te ploppen maken ze kans op festivalkaarten. Ook op de festivals zelf zijn Challenges te vinden: door codes te scannen op onder meer de Beugelbar en de kleding van het barpersoneel, is een Vip upgrade of backstage tour te winnen.

De Challenges zijn iedere keer verschillend. Om kaarten voor het Vrij Festival te winnen, moest de QR-code op de Grolsch site worden gevonden. Voor het winnen van kaarten voor North Sea Jazz gingen deelnemers via Google Maps op zoek naar de jazz hoofdstad van de Verenigde Staten om daar de code scannen.
Vorige week was de kick-off van de Lowlands Festival Challenge. Honderd festivalfans vormden een levende Grolsch code van bijna 60 vierkante meter op de Kop van Zuid in Rotterdam. Door de code te scannen, maakten voorbijgangers, omwonenden en mensen die werken in de torens als eersten kans op twee van de tweehonderd felbegeerde ‘Campingflights to Lowlands Paradise’ . En vandaag gaat een van start: Lowlands Festival Challenge . Het is weer aan de fans om de codes te vinden, te scannen met de Grolsch app en de beugel te ploppen. De Festival Challenges lopen nog tot en met 24 augustus 2012.

In het onderstaande filmpje is te zien hoe het er vorige week aan toe ging in Rotterdam. Opgelet, door de code aan het einde van de video te scannen met de Grolsch app, maak je kans op kaarten voor Lowlands.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie