Creatie & Campagnes

HAK kiest Herman den Blijker als boegbeeld bonenmixen

Roderick Mirande, redactie | 12 februari 2015, 20:00

Kortgeleden zagen we zijn alter ego 'Herman den Blikvoer' nog in Donald Duck. Nu promoot de Rotterdamse chef de bonenconserven van HAK.

Groentefabrikant HAK presenteert Herman den Blijker als boegbeeld van de nieuwe reclamecampagne die vanaf 18 februari op TV van start gaat. Deze campagne zal geheel in het teken staan van de bonen van HAK.

Herman den Blijker zegt erg enthousiast te zijn om voor HAK aan de slag te mogen gaan. In het persbericht zegt hij: &;HAK is een oer-Hollands merk en geliefd bij heel Nederland. Het is eenvoudig, puur en eerlijk eten, vaak van dichtbij. Dat past bij mij".

Marketing directeur Nicole Freid van HAK zegt over de keuze voor de Rotterdammer: &;Onze doelgroep is heel positief over Herman: hij is de meest bekende kok van Nederland, hij is zichzelf, nuchter en - niet onbelangrijk - hij is lekker Hollands. Naast het feit dat hij een autoriteit is op het gebied van koken staat hij ook voor eerlijk en lekker eten. Dat alles past goed bij HAK en dat is ook de reden dat we voor hem gekozen hebben.&;

December vorig jaar kwam de beroemde chefkok nog de eer toe om een rol in Donald Duck te krijgen. Zijn &;Duck-naam&; luidt Herman de Blikvoer. De naam van zijn restaurant, Las Palmas, werd voor de gelegenheid omgedoopt tot &;Las Paljas&;.

Grote rol voor bonen
Volgens Freid gaan bonen de komende jaren een grote rol spelen in een veranderend eetpatroon. &;Niet alleen omdat ze rijk zijn aan plantaardige eiwitten en goede koolhydraten, maar vooral ook omdat bonen heel lekker zijn. De consument gaat niet vanzelf steeds meer bonen eten. De trend is er wel en die zal nog veel groter worden, maar veel mensen worstelen nog met hoe je bonen lekker klaar kunt maken. HAK wil de consument op een eenvoudige manier een handje helpen door aan te sluiten op het vaste weekmenu. Het is moeilijk om een compleet gerecht uit dat menu te vervangen. We laten daarom zien dat je je menu niet hoeft te veranderen, maar dat je je bestaande maaltijden rijker, voedzamer en gevarieerder kunt maken met bonen erbij.

Ter gelegenheid van de nieuwe campagne introduceerde HAK drie nieuwe bonenmixen.

Derde BN&;er op rij
HAK startte in september 2013 met de ‘Lekker Hollands’ campagne. Ronald Koeman trapte de campagne af en bereidde rode kool op het land, Ilse DeLange zette in 2014 de appelmoes van HAK in al zijn variaties in de spotlights. In 2015 zal HAK, samen met Herman den Blijker, maaltijden en variatietips op bestaande gerechten delen door het toevoegen van de bonen van HAK.

De campagne werd wederom ontwikkeld door Etcetera.

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Hak Herman den Blijker Lekker Hollands

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs