Premium

Hans Anders wil ogen openen met vernieuwde identiteit

Het Twentse bureau More ontwikkelde de nieuwe merkstrategie en bijbehorende campagne.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met een nieuwe pay-off ‘Hans Anders opent je ogen’, een vernieuwde visuele identiteit en een reeks televisiecommercials, probeert de optiekketen zich opvallender te positioneren in de hevig concurrerende markt. Met de nieuwe uitstraling wil de optiekketen benadrukken dat je bij ‘meer waarde krijgt voor minder geld’.

‘Met de nieuwe campagne willen we de keuze van bestaande klanten bevestigen en potentiële klanten over de streep trekken’, aldus Rian van Koulil, marketingmanager van Hans Anders. ‘Wij gaan het duidelijk anders doen dan bijvoorbeeld Pearle óf Specsavers, die zich in hun communicatie soms afzetten tegen elkaar. Hans Anders gaat uit van zijn eigen kracht.’

Sympathieke customer stories
Het vernieuwde Hans Anders is vanaf eind augustus te zien in de huis-aan-huis folders, op de site en in de 250 winkels. De vernieuwde identiteit wordt bij het grote publiek gelanceerd met zes televisiecommercials, waarvan er al twee te zien zijn.

Van Koulil: ‘Onze commercials zijn gebaseerd op sympathieke customer stories. Als kijker maak je kennis met verschillende klanten en hun ervaringen met het merk Hans Anders. Zij ontmoeten allemaal de frisse jongedame die werkt als opticien en letterlijk de verpersoonlijking is van het nieuwe Hans Anders. Emotie en persoonlijke aandacht: het zijn belangrijke aandachtspunten voor de retail de komende jaren.’

Credits
Bureau: More
Creatie: Jan van Geerenstein, Joost Gombert, Hans Kok, Karin Maes
Klant: Rian van Koulil, Sigrid Musters
Productie: Lukkien
Regie: Paul Vos

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie