Hazes als marketingtool

Voor de musical Hij gelooft in mij hebben het DeLaMar Theater en Joop van den Ende Theaterarrangementen de handen ineen geslagen om de zakelijke markt te bereiken. ‘Iedereen heeft wel wat met Hazes.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat houdt jullie samenwerking in?
Marit Alders (productmanager Joop van den Ende Theaterarrangementen): ‘We bieden groepen arrangementen aan, waarbij ze de voorstelling kunnen combineren met andere activiteiten. Dit kan een borrel of diner in het nieuwe restaurant zijn, maar ook een stadswandeling door het Amsterdam van André Hazes, of een inspiratiesessie. In de inspiratiesessies, die speciaal rond deze musical zijn gecreëerd, wordt met thema’s als toptalent en maximale klantbeleving een koppeling gemaakt tussen de voorstelling en de dagelijkse praktijk van een bedrijf.’

Waarom deze samenwerking?
Martine Willemsen (marketingmanager zakelijke markt DeLaMar Theater): ‘De musical is exclusief te zien in het DeLaMar Theater. Door deze samenwerking is er een groter bereik. Het is de eerste keer dat we zo samenwerken met de producent. We hebben gezamenlijk een brochure en voor groepsarrangementen ontwikkeld. Allebei hebben we eigen relaties en een eigen salesteam. Dat versterkt elkaar en zo kunnen we veel mensen op de zakelijke markt bereiken.’

Hoe willen jullie de zakelijke markt bereiken?
Alders: ‘We hebben relatieavonden georganiseerd om een indruk te geven van de voorstelling en het arrangement. Je kunt uiteraard veel adverteren, maar dit is de beste tool om mensen je aanbod te laten ervaren. Campagnes voor de consumentenmarkt stimuleren naamsbekendheid en imago. Je komt eerst bij mensen in hun persoonlijke leven binnen, daarna bedenken ze dat het misschien interessant kan zijn voor zakelijke relaties of als personeelsuitje. We bellen relaties vaak na. Het is dus een mengeling tussen massamedia, gerichte acties en relatiebeheer.’

Denken jullie dat Hij gelooft in mij in het bijzonder interessant is voor de zakelijke markt?
Alders: ‘Joop van den Ende zag aan het begin van deze musical al kansen voor de zakelijke markt. Iedereen heeft wel herinneringen aan Hazes, dus het is op veel doelgroepen en bedrijven van toepassing.’
Willemsen: ‘Nederland heeft de musical omarmd en dat zie je in de kaartverkoop. Met de arrangementen is het mogelijk om het bezoeken van de voorstelling meer inhoud te geven. We merken dat daar behoefte aan is en dat is terug te zien in het aantal groepsreserveringen.’

Alle particuliere kaarten voor Hij gelooft in mij zijn tot en met mei uitverkocht. Zakelijke arrangementen zijn nog wel te boeken voor maart, april en mei. Wegens succes is de voorstelling met drie maanden verlengd en tot en met augustus te zien in het DeLaMar Theater.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie