Creatie & Campagnes

Heineken en regisseur Matthijs van Heiningen gaan over de top met ‘Trailblazers’

Claartje Vogel, redactie | 21 april 2017, 16:16

De video moet mannen uitdagen om het avontuur op te zoeken, oftewel: Heineken te proberen

In de nieuwe internationale campagne haalt Heineken alle special effects uit de kast. Het merk wil mannen aansporen om ‘het avontuur op te zoeken’ en doet dat door een voor hun bekende stad te veranderen in een uitdagende fantasiewereld.

Inspelen op lokale markten
De video ‘Trailblazers’ (bureau Publicis Italië met de Nederlandse regisseur Matthijs van Heiningen) maakt onderdeel uit van ‘Cities of the world’, een wereldwijde campagne die al vier jaar loopt. Met deze actie wil Heineken ‘met een internationale boodschap inspelen op lokale markten’. Dat vertelt Anuraag Trikha (wereldwijd verantwoordelijk voor communicatie rondom het merk) in magazine Campaign.

Trikha: ‘Op plekken waar Heineken niet zo bekend is, kiezen mensen eerder voor lokale, vertrouwde biermerken. Met deze campagne willen we de doelgroep uitdagen om het avontuur op te zoeken en iets nieuws te proberen.’

Romeinen, piraten en een ruimteschip
In de video zie je vrienden die samen uitgaan in hun stad. Een van de mannen daagt de rest uit om eens niet naar de stamkroeg te gaan, maar iets nieuws te proberen. Hij heeft een speciale uitnodiging van Heineken.

Zijn vrienden volgen hem en komen achtereenvolgens terecht in een Romeinse oorlog, op een piratenschip, op de Mount Everest en in de ruimte. Er zijn explosies, achtervolgingen en woeste golven. Het avontuur eindigt in een trendy bar.

Iedereen ziet een herkenbare stad
De video is te zien in landen waar Heineken minder bekend is: Canada, de Filipijnen, Rusland, Zuid-Afrika, Zweden, Jamaica en Vietnam. De video ziet er in elk land een beetje anders uit. De shots van de stad worden namelijk aangepast, zodat iedere nationaliteit een stad ziet die hij herkent.

 

Credits:
Bureau: Publicis Italy
Regisseur: Matthijs van Heijningen
Productiebureau: MJZ
Global Chief Creative Officer Publicis: Bruno Bertelli

Over de auteur

Claartje Vogel
Journalist en redacteur voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en Tijdschrift voor Communicatie (Adfogroep). Lees meer over Claartje Vogel

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Frits

(23 april 2017, 13:22)
Beetje impactloze film
Avatar

Steve

(25 april 2017, 8:41)
Zucht. Er was een groot budget, dus ja, daar wilde je wat mee doen. De makers blij. De kijkers kunnen er helemaal niets mee.
Avatar

Peter Smit

(25 april 2017, 10:46)
Goed inhoudelijk commentaar van de jaloerse heren Frits en Steve

Gerelateerde items Heineken matthijs van heiningen

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs