Premium

Heineken en W+K Amsterdam lanceren 'The Match'

Hoe ver gaat een voetbalfan om 'de wedstrijd' te kunnen zien?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit is de nieuwe commercial (90 seconden) van Heineken die wereldwijd te zien zal zijn:  

De commercial zal onder meer te zien op en rond de wedstrijden van de Champions League. Dat toernooi wordt dit jaar voor de negende keer door Heineken gesponsord.

Naast &;The Match&; zullen in zo&;n 120 landen break bumpers te zien zijn en een teaser film met één van de sterspelers van Barcelona: Xavi: 

De break bumpers en de film met Xavi zijn bedoeld om de hashtag onder de aandacht te brengen. Heineken wil voetbalfans aanmoedigen om die hashtag te gebruiken op social media als ze het over voetbal hebben. Heineken bouwt ook een speciaal online platform voor . Het levert de voetbalfans &;exclusieve&; content op en live commentaar van spelers en andere beroemdheden. 

is de opvolger van , een soortgelijke activatie die Heineken vorig jaar februari lanceerde: 

for the UEFA Champions League

Net als vorige jaren gaat Heineken &;on tour&; met de Champions League beker: UEFA Champions League Trophy Tour. Heineken trekt onder meer langs de Amerikaanse steden New York, Dallas en Los Angeles. Fans kunnen foto&;s insturen van zichzelf met de begeerde beker en kaartjes winnen voor de finale en voor de afsluitende  (&;Closing the Champions League, Open The Ibiza Party Season&;) die Heineken organiseert.

Credits
Verantwoordelijk bij klant:
Global Brand Director: Gianluca di Tondo
Global Communications Director: Anuraag Trikha
Global Communications Manager: Agnieszka Gorecki

Wieden + Kennedy Amsterdam: 
Executive Creative Directors :Mark Bernath & Eric Quennoy
Creative Directors: Thierry Albert & Faustin Claverie
Senior Art Director: Ignasi Tudela Calafell
Senior Copywriter: Bern Hunter
Head of Broadcast Production: Joe Togneri
Agency Producer: Ross Plummer
Associate Producer: Stijn Wikkerink
Head of Planning: Martin Weigel
Strategic Planner: Nick Docherty
Group Account Director: Jordi Pont
Account Managers: Jorge Fesser  / Amber Martin / Elianne Vermeulen
Head of Design: Joe Burrin
Studio Artist: Dario Fusnecher
Project Manager: Stacey Prudden
Business Affairs: Michael Graves

TVC Production:
Production Company: Sonny London
Director: Frederic Bond
Director of Photography: Roman Vasyanov
Producer: Alicia Richards

Editing Company: Marshall Street Editors
Editor: Tim Thornton-Allan
Producer: SJ O’Mara
Assistant Editor: Phil Hignett

Audio Post: Grand Central Sound Studios
Sound Designer/Mixer: Raja Sehgal

Music: 
Artist / Title: Rita Pavone - “Viva la Pappa col Pomodoro”
Music Supervision: Beth Urdang/The Selfsame Organization;
Riyadh Drebika/Sizzer Amsterdam
Ceinwyn Clark / Stimmung, LA.
Label / Publisher: Universal Music Publishing Recordi S.R.L.

Post Production:
Post Production: The Mill London
VFX Supervisor/Lead Flame: Jay Bandlish
Producer: Gemma Humphries
Colorist: Adam Scott

Print Production: 
Photographer: Björn Terring

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie