Premium

Heineken navigeert bezoekers met flesjes richting Experience

De bijzondere flesjes zijn uitgerust met een GPS-systeem in het bierdopje.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In het geheim waren in Amsterdam enkele flesjes verspreid, uitgerust met een GPS-systeem om &;gelukkige vinders&; richting te lokken. In de dop zit een kompas-mechanisme verwerkt dat begint te draaien, zodra de persoon begint te lopen. De dop navigeert de vinder langs een culturele route die eindigt bij het museum van het biermerk.

Dirk Lubbers, Manager van de Heineken Experience: ‘Het uitdelen van flyers is niet heel erg Heineken, dus wilden wij spelen met de inventiviteit waar Heineken bekend om staat en opvallen bij potentiele bezoekers. Afgelopen jaar trok The Heineken Experience meer dan 730.000 bezoekers, een record. Mede met onze nieuwe GPS-bierflesjes hebben wij er vertrouwen in dat het mogelijk is om dit jaar nog meer bezoekers te trekken.&;

De campagne is gemaakt in samenwerking met . Bas Korsten, executive creative director JWT Amsterdam: ‘Onze creatieve uitdaging was om alles terug te laten komen waar de experience voor staat: om bierliefhebbers een ervaring te geven die leuk en tegelijk onverwacht is. Het is daarbij extreem belangrijk dat de look and feel van de fles hetzelfde blijft, maar geïmplementeerd wordt met de laatste technieken en gebruiksvriendelijkheid. Met experimenten als deze krijg je maar één kans om dingen goed te doen.’

Credits:
CAMPAIGN TITLE: The Bottle With a Mission
CLIENT: Heineken Experience
PRODUCT: Heineken Experience
MEDIA PLATFORM: Outdoor, event, online
ASSETS: Outdoor, the bottle, film, event
ECD: Bas Korsten
CD: Ferran Lopez
SENIOR ART: Guney Soykan
STRATEGY DIRECTOR: Agustin Soriano
CREATIVE ART: Robert Nelk
CREATIVE COPY: Mark Peeters
CREATIVE TECHNOLOGIST: Emmanuel Flores
DIGITAL DIRECTOR: Jesse Houweling
EXECUTIVE PRODUCER: Wendy Losse

CLIENT CREDITS
MANAGER HEINEKEN EXPERIENCE: Dirk Lubbers
DEVELOPMENT & ACTIVATION HEINEKEN EXPERIENCE: Myriam Marouli
GLOBAL CONSUMER BRAND PR MANAGER: David Pugh
PROJECT MANAGER HEINEKEN EXPERIENCE: Celine Vleer

BOTTLE PRODUCTION
HARDWARE PRODUCTION: Antti Kupila
3D MODDELING AND PRODUCT DESIGN: Ernst Koning
3D PRINTING: RP2, Printed in Space
PRINTING: Gradience

FILM AND EVENT PRODUCTION
FILM PRODUCTION: Oxford house Amsterdam
EDIT: Oxford house Amsterdam
SOUND DESIGN: Soundwise
ANIMATION: Cicero Productions, Magic Bullet
MEDIA BUY AND DECOR: Exterion Media

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie