Creatie & Campagnes

Heinz kiest voor de campagne die het in Mad Men afserveerde

Redactie | 14 maart 2017, 10:49

Don Drapers revanche in PR-stunt

Heinz grijpt terug naar zijn fictieve geschiedenis en start een campagne die het in de serie Mad Men nog afwees. Dat Adage.

In de serie pitchte Don Draper een gedurfde campagne voor Heinz, waarin het product ketchup niet te zien was. Daarvoor in de plaats waren er frietjes, een cheeseburger, een steak en de tagline: 

Pass the Heinz.

De campagne haalde het niet in Mad Men, ze was haar tijd zo’n fictieve vijftig jaar geleden te ver vooruit zo blijkt nu. Bovendien verloor ze in de campagne van een pitch die juist het product centraal zette.  

Credits-lijstje

Maar nu, bij ingang van het tiende seizoen van Mad Men gaat het er toch van komen. Heinz heeft besloten de campagne van Don Draper uit te voeren. Daarvoor tekenen het huidige bureau van Heinz, David Miami, en de fictiefirma uit de jaren ’60: Sterling Cooper Draper Pryce.

Opnieuw maken

Materiaal van de drie advertenties was er niet, dus ze moeten van de grond af aan opnieuw worden opgebouwd en gefotografeerd. Iedere advertentie krijgt zijn eigen billboard in NYC. Ook zullen te zien zijn in de New York Post en via de socialemedia-kanalen van Heinz worden uitgerold.

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Andre van den Berg

(14 maart 2017, 15:43)
Over verwarrende reclame gesproken (ik vind de Heinz commercial heel erg goed): ooit plaatste ik een advertentie voor een hifimerk met een grote afbeelding van de kop van Beethoven en de tekst ''Rock me Amadeus'', en kreeg tientallen reacties: ''fout, is de kop van Beethoven en niet van Mozart'' -niemand kende de door Falco gezongen hit (tijdschrift voor klassieke muziek)

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs