Premium

Hier is Shells Mobile Competence Center op dit moment mee bezig

Michiel Steltenpool, General Manager van Shell's Competence Center: app als een verlengstuk van het tankstation.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Tijdens Mobile Convention Amsterdam deed Michiel Steltenpool, General Manager van Shell&;s Competence Center, uit de doeken wat de Brits-Nederlandse energiereus momenteel in ontwikkeling heeft. Aan het einde van het derde kwartaal van dit jaar lanceert Shell mobiel betalen in Engeland. Het betalen gaat ‘over the air’: Klanten scannen een QR-code met hun telefoon en via de Shell Motorist app of de PayPal app betalen ze voor hun brandstof. Na de transactie ontvangen ze direct een digitale kassabon. Dat vertelde Michiel Steltenpool, general manager van Shell’s Mobile Competence Center tijdens Mobile Convention. &;Het doel van mobiel betalen is de transactiesnelheid te verbeteren en meer gebruiksgemak aan te beiden aan onze klanten door het aanbieden van mobiel betalen.&;

Mobile Motorist
Naast het mobiel betalen, vertelde Steltenpool ook over Mobile Motorist, een extensie van de website, die voor dertig landen beschikbaar is. ‘Voor klanten is tanken een onderbreking in de dagelijkse routine naar hun werk of een specifieke eindbestemming.’ De app moet functioneren als een verlengstuk van het tankstation en is erop gericht om een zo snel mogelijke een transactie aan te bieden. Klanten vinden er het dichtstbijzijnde tankstation, gepersonaliseerde aanbiedingen en worden beloond voor hun loyalty. De applicatie is beschikbaar in 30 landen en de functies worden kunnen per land ingesteld op basis van specifieke marktomstandigheden.   

Build as we go
Shell ontwikkelt apps in een platform dat gebouwd wordt ‘as they go’. Het bedrijf bepaalt bij elke nieuwe applicatie welke delen later herbruikt kunnen worden. Deze elementen worden in het platform ingebouwd. Het probeert daarmee te zorgen dat een investering direct terugverdiend wordt en tevens dat een investering maar één keer gedaan hoeft te worden. Alle ontwikkelingen worden gedaan voor de missie van het center, namelijk: ‘Het leveren van zakelijke waarde met geïntegreerde mobiele oplossingen voor Shells klanten, business partners, maar ook voor medewerkers’.

Veld medewerkers
Voor de implementatie van apps voor medewerkers ziet Shell verschillende uitdagingen. Op dit moment kunnen medewerkers doormiddel van apps onderhoudswerkzaamheden aansturen.  Maar de medewerkers in het veld moeten nog beter ‘empowered’ worden met applicaties die hun hele dagelijks werkprocess afvangen. Daarvoor zijn in sommige gevallen speciale devices nodig vanwege het explosiegevaar waardoor standaard consumenten-devices niet gebruikt kunnen worden. Daarnaast is connectiviteit een uidaging, want niet op alle locaties is 3G of 4G internet beschikbaar. Aan oplossingen hiervoor wordt momenteel gewerkt.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie