Hoe Gareth Bale voor een enorme berg postproductie zorgde

Rogier Hendriks en Kasper Verweij spreken op 11 april op Adobe Create Now. Adformatie sprak Verweij van tevoren.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Rogier Hendriks en Kasper Verweij, beiden afgestudeerd aan de kunstacademie, richtten in 2001 op. Ze wisten al vrij snel de aandacht te vestigen op hun werk, zowel van het publiek als uit de commerciële hoek. Zelf omschrijven zij hun werk het liefst als ‘intuïtief, innovatief en slim design met een hoge standaard in kwaliteit en creativiteit. Onesize mag inmiddels een keur aan Nederlandse en Internationale klanten tot de hunne rekenen. Hendriks en Verweij spreken op 11 april op het event . Vijf vragen aan Kasper Verweij.

Hoe is Onesize te typeren?
‘Iedereen die hier werkt is afgestudeerd aan een hogeschool voor de kunsten, ik en Rogier zijn bijvoorbeeld van origine grafische ontwerper. Dat zegt wel iets over ons, creatie is onze basis. Achter alles wat we maken, moet een goed idee zitten, anders slaat het nergens op.

We doen vormgeving voor tv, video, film en dat doen we van idee tot uitvoering. We specialiseren ons niet; we doen zowel zelf geschoten beeld, 3D en computer graphics. Wij zijn makers van beelden, en dan het liefst zelf bedacht.

;s Mob City Cinema Premiere Trailer


Premiere Trailer voor de televisieserie in opdracht van zender TNT

Je zou kunnen zeggen dat we meerdere gezichten hebben. Het is per opdrachtgever anders. In Nederland zijn we meer bekend als een postproductiehuis, terwijl we in de States juist vaker betrokken zijn bij het hele proces.

We zijn met zeven man. Alleen mannen ja. We hebben zelfs nog nooit een vrouwelijke stagiair gehad. Het past kennelijk niet bij ons. En er lopen niet zoveel vrouwen rond in de technologische omgeving waar we zitten.’

Voelt Onesize zich een Nederlands of een internationaal bureau?
‘Onze roots liggen vooral internationaal. We hebben onszelf in het begin geplugd via internet en daardoor hoefden we eigenlijk nooit op pitches af. We werden bijna altijd benaderd, vooral vanuit de States. En dat is nog steeds zo. We hebben weliswaar een agent daar, maar het meeste werk vindt ons rechtstreeks. Het maakt ons niet uit. We hebben inmiddels op veel plekken gewerkt, tot in Libanon aan toe.’

;S CUT


Director&;s cut van textielspecialist Warde: &;Home Is A Quest&;, gemaakt in opdracht van LeoBurnett Lebanon.

Zie je technologie als basis van jullie werk?
‘Technologie is een middel. En je moet je niet beperken tot een bepaald middel. Het idee is leidend. En als je het beeld hebt van 7 nerds die hun Mac mee naar bed nemen, dan zit je ernaast. De meesten van ons zijn wel generalisten. Iedereen kan alles. En we doen het al tien jaar. Je komt met schade en schande tot iets en dan weet je hoe het werkt.’

 

Jullie werk ziet er heel divers uit, wat is de rode lijn?
‘Kwaliteit, vernieuwend en uitdagend, vooral ook voor ons zelf. We willen dingen niet elke keer hetzelfde doen, een truukje herhalen. We zijn snel iets zat en dan zoeken we weer iets nieuws. Eigenlijk houden we ervan om elke keer het wiel opnieuw uit te vinden. Dit houdt ons scherp en creatief. Op dit moment maken we weer meer werk zonder dat er een computer aan te pas komt bijvoorbeeld. En zijn we hard op weg om meer regie en producties te doen waar live-action bij komt kijken.’


 "Calling all Spurs" voor sportkledingmerk Under Armour (zie verhaal hieronder)

Waar ga je het over hebben bij de New Creative Meet Up op 11 april?
‘Typerend aan ons werk is dat het er vrij rauw uitziet, net alsof er weinig tot geen postproductie bij is komen kijken. Op Creative Now gaan we het hebben over het project dat we gedaan hebben met de Tottenham Hotspurs voor Under Armour. Dat ziet er ook behoorlijk ongeraffineerd uit, maar daar zit ongelofelijk veel postproductiewerk in. Dat kwam door de onverwachte transfer van Gareth Bale naar Real Madrid. De film was vantevoren tot in de puntjes voorbereid en heel bewust geschoten, maar achteraf moest alles wat met Bale te maken had, eruit gepoetst worden. Ondanks dat vele postproductiewerk probeer je dan dezelfde puurheid terug te vinden. Hoe we dat gedaan hebben, leggen op 11 april van begin tot eind precies uit.’

Adobe Create Now is een &;invite only event&;, maar de sprekers zijn op 11 april wel te volgen via een .

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie