Creatie & Campagnes

Homostellen in Olympische campagne Chevrolet

Susanne van Nierop, redactie | 8 februari 2014, 11:03

Chevrolet zond vrijdagavond tijdens de openingsceremonie in de VS commercials uit waarin een homostellen te zien zijn. Een grote stap voor het merk.

Was het bedoeld om Poetin te tarten? Het was in ieder geval geen toeval dat de nieuwe Chevrolet-campagne waarin homestellen figureren tijdens de openingsceremonie  van de Olympische Spelen op NBC werd uitgezonden. 

Het is een behoorlijke statement van Chevrolet in het conservatieve Amerika. &;While what it means to be a family hasn&;t changed, what a family looks like, has&;, zo luidt de voice-over. In de eerste commercial worden gezinnen van verschillende samenstellingen in beeld gebracht. 

Commonwealth, het reclamebureau, vond hen via social media.  

| Chevrolet

In een tweede spot is een huwelijk van een homostel te zien en de Amerikaanse wetenschapper Jack Andraka, van wie bekend is dat hij homo is. De commercials sluiten af met de pay-off: &;Find new roads&;. 

: &;Chevrolet is altijd een &;inclusive&; en authentiek merk geweest. We vieren alle de diversiteit van Chevrolet-klanten, door te focussen op echte momenten van echte families.&

| Chevrolet

Lees alles over sponsoring, activatie en merken rodom de spelen in het 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Chevrolet Sotsji

Meer in channel Creatie & Campagnes

Meer in channel Merk & Strategie

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs