Hoofdsponsor ING wil Sail breed toegankelijk maken

Admiraal De Ruyter-schip Etoile du Roy is vrij toegankelijk voor bezoekers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

ING vaart als hoofdsponsor mee met de driemaster ‘Etoile du Roy’ tijdens de SAIL-IN Parade die de aftrap vormt van het nautische giga-evenement dat woensdag start. Het schip dat onder andere bekend is van de film Michiel de Ruyter, legt daarna aan in Amsterdam aan het ING eiland aan de Bogortuin, waar het van 19 tot en met 23 augustus vrij toegankelijk is voor bezoekers. Het ‘ING-eiland’ is het centrale punt voor verschillende activiteiten. ING: ‘Die zorgen ervoor dat iedereen die dat wil zich voor één dag een zeeheld kan voelen.’

Helden
Zo is de mobiele expositie over de zeehelden uit de Gouden Eeuw (die in samenwerking met het Rijksmuseum is samengesteld na een tour door Zeeheldenbuurten in heel Nederland), te bewonderen op het eiland. Alle bezoekers kunnen tussen de activiteiten door genieten van het prachtige uitzicht op de schepen en een hapje en een drankje en muziek.

Muziek
Daarnaast is er muziek van de talenten van The Flying Dutch, die hebben opgetreden op de ING-talentstage tijdens dit grootste eendaagse outdoor event van Europa.

Specerijen raden en knopen leggen
ING zegt dat het ook aan de kinderen heeft gedacht: ‘Zij kunnen zich als een echte zeeheld op het eiland vermaken met onder andere “het handelskabinet” die op een speelse en interactieve wijze laat zien welke handelswaren in de Gouden Eeuw per schip over de wereld vervoerd werden. Ook kunnen zij hun eigen schip “samenstellen” op de scheepswerf, op zoek naar handelswaar en dukaten in de zeeheldenzandbak en leren knopen bij de knopenkast. Alle activiteiten zijn gebundeld in het “Monsterboekje” die de kinderen ontvangen op het eiland of op kunnen halen bij het ING-kantoor en waarin zij stempels kunnen verzamelen bij de diverse onderdelen.’

Betrokkenheid
ING is al jaren actief betrokken bij een aantal maatschappelijk projecten waaronder Unicef, de sponsoring van cultuur (Rijksmuseum, Carre, Koninklijk Concert Gebouworkest) en amateurvoetbal en is als hoofdsponsor sinds 1975 bij SAIL Amsterdam betrokken. De bank zegt: ‘Samen met andere sponsors maken wij het mogelijk dat dit fantastische nautische evenement kan plaatsvinden en nog steeds gratis toegankelijk is voor iedereen. Met onze activiteiten biedt ING bezoekers aan SAIL 2015 een onvergetelijke ervaring.’

ING heeft de maatschappelijke projecten - waaronder de sponsoring van Sail - vertaald naar onderstaande infographic:

Lees hier morgen een overzicht van de merken die actief zijn Sail 2015

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie