Premium

Hoogste marktaandeel ooit voor Qmusic

UPDATE In de doelgroep 20-49 haalde Qmusic een record marktaandeel in de periode september-oktober.

Dat blijkt uit de luistercijfers die NLO en GfK vanmiddag bekend hebben gemaakt.

Qmusic komt uit op een marktaandeel van 16,1(was 14,5, index 111). Samen met NPO Radio 2 en Radio Veronica is Qmusic daarmee procentueel één van de snellere groeiers uit deze meetperiode. De zender kruipt dichterbij Radio 538, dat marktleider blijft met een marktaandeel van 17,7 (was 18,7, index 95).

Derde zender blijft 3FM met een aandeel van 9,7 (was 12,1, index 80). Sky Radio ziet het aandeel groeien van 8,8 naar 9,2 (index 105). NPO Radio 2 blijft de groei vasthouden met 8,4 procent (was 7,2, index 117). Radio Veronica gaat van 5,9 naar 6,7 procent (index 114).

10+
In 10+ is Radio 538 met 12,3 procent de marktleider. De zender stijgt in aandeel (was 12,0, index 103). Qmusic is ook in 10+ tweede zender met 10,1 (was 9,9, index 102) en ORN is derde met eveneens een stijging: van 9,7 naar 10,0 (index 103). NPO 3FM is in 1o+ inmiddels kleiner dan zowel Radio 2 als Radio 1.



Qmusic marktleider onder jongeren
In de doelgroep 13-34 verslaat de zender Radio 538. Qmusic heeft een aandeel van 20,4 procent (was in dezelfde periode vorig jaar 17,6). Radio 538 groeit ook: van 19,9 naar 20,1, maar wordt dus door Qmusic gepasseerd.

Het derde favoriete station onder jongeren is Sky Radio en daarna pas 3FM.




In bovenstaande grafiek is duidelijk de opmars van Qmusic te zien in vijf jaar.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie