Hopeloze rugbycoach haalt heuse peptalk uit zijn KFC bucket

Ogilvy Amsterdam ontwikkelde het nieuwe campagnethema voor KFC: 'good things don’t come easy'.

'In tegenstelling tot de meeste fast food, wordt de kip van KFC elke dag ter plekke vers bereid, met de hand, door echte chefs. Niet de makkelijkste manier, wel de lekkerste.' Met deze claim ging Ogilvy aan de slag.

In de eerste commercial zien we hoe de hopeloze coach van een ongeïnteresseerd en kwakkelend rugbyteam bijzondere inspiratie vindt in de manier waarop KFC haar producten maakt, en behalve kip ook een heuse peptalk uit z’n bucket haalt.

Alexandra Huizer, brandmanager van KFC Nederland: 'Colonel Sanders zei altijd: ‘Er zijn eenvoudiger manieren, maar geen betere.’ Wij zijn er trots op dat we zoveel tijd en moeite in ons product steken. Kip om je vingers bij af te likken: ons smakelijke bewijs dat het loont om niet de makkelijke weg te kiezen. En dat is een waarheid die geldt voor alles in het leven.'
 

Credits
Creatie Peter van Rij, Martijn Van Marle, Ross Fowler, Jacques Massardo, Peter van Kuijk
Account Jantine Wigboldus, Monique Lissenburg
Strategie Kelly Philipse
Klant KFC Nederland: Alexandra Huizer, Grant MacPherson
Agency Producer Monique van Smaalen
Productie Bonkers / Chuck Studios (food)
Regie Rogier Hesp / Erik de Koning (food)
DOP Tibor Dingelstad / Olaf van Gerwen (food)
Muziek Paraphrase, Jorrit Kleijnen
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie