IBM’s Chef Watson wint Horecava Innovation Award 2015

De prijsuitreiking van de 15e editie van de innovatiewedstrijd vond plaats op de eerste dag van de Horecava 2015.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Uit ruim 150 inzendingen werd het culinaire computerprogramma van en Bon Appetit – Institute of Culinary Education (US) door een vakjury uitgeroepen tot winnaar. Met de prijs wil de het innovatieve karakter van de beurs onderstrepen en fabrikanten en leveranciers stimuleren de horeca te blijven voorzien van innovatieve producten.

IBM’s helpt koks bij het ontdekken en het creëren van nieuwe en originele recepten. Het computerprogramma won eveneens in de categorie Digital & Social Media, een nieuwe categorie in de wedstrijd.

Categoriewinnaars

De jury maakte tevens de winnaars bekend in de overige categorieën:

  • Food & Beverage: Spice Oils van .
    Kruiderij op oliebasis. Breng met gemak gerechten op smaak, vrij van veertien wettelijk geregistreerde allergenen, met een minimale hoeveelheid zout en MSG vrij.
  • Concept, Interior & Design: Luminous Carpets van .
    Lichtdoorlatend tapijt dat gasten en bezoekers informeert, inspireert, helpt oriënteren en de veiligheid verhoogt door markering van vluchtwegen.
  • Equipment & Services: zelf-afschuimend bierglas van .
    Een bierglas met licht schuine afloop, waardoor de opkomende schuimlaag met belletjes vanzelf over de rand loopt. 
  • Karel de Vos Award: Zilte Glorie van en Altoni Pasta uit Schoten (BE).
    Ravioli gevuld met zeewier. Een duurzaam initiatief waarmee aandacht wordt gevraagd voor de acceptatie van zeewier als eiwitcomponent en voedingsmiddel.
  • Publieksprijs: Bacon Bullet van uit Soest.
    Crunchy ragoutsnack met hartige bacon van binnen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie