ICT-sector investeert in marketing

Optimisme bij ICT-bedrijven zorgt voor hogere uitgaven aan markting en sales.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De ICT-sector heeft weer vertrouwen in de toekomst, zo blijkt uit een door Graydon gepubliceerd brancheonderzoek. 76% van de bedrijven is positief over de ICT-markt. Een even hoog percentage verwacht een stijging van de omzet. Dit is een flinke verbetering ten opzichte van de resultaten uit het onderzoek vorig jaar. Toen was slechts iets meer dan de helft positief over de markt.

Het optimisme in de sector vertaalt zich ook in het marketingbudget. 86% van de respondenten heeft het budget verhoogd (41%) of gelijk gebleven (45%). Slechts 14% van de bedrijven is gaan besparen op sales en marketing. E-mailmarketing (65%), sociale media (58%), content marketing (59%) en online marketing (66%) scoren binnen de ICT-sector het beste; direct mailings en telemarketing hebben afgedaan.

Het onderzoek laat verder zien dat 42% van de ICT-bedrijven meer gebruik wil maken van marketing en business intelligence. Mark Beekman (foto), marketing directeur bij Graydon, vindt dit een goede ontwikkeling. &;Hierdoor krijgen ze meer en betere klant- en marktinzichten, waardoor ze acties sneller kunnen opvolgen en meer omzetgroei kunnen realiseren. Bijvoorbeeld doordat ze hun potentiële markt beter in kaart kunnen brengen én doordat ze ‘look-a-likes’ kunnen benaderen op basis van bestaande klantengroepen.”

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie