Premium

Ikea ontwerpt nu ook online (droom)bruiloften

De Zweedse meubelfabrikant lanceert een online 'wedding service'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het lijkt een leuke publiciteitsstunt, maar het heeft er alle schijn van dat &;Bröllop Online&; een serieuze campagne is van en het Zweedse reclamebureau . Wie een echt Ikea-huwelijk wil, hoeft alleen de mailadressen van de uitgenodigde gasten in te vullen voordat de ceremonie kan beginnen. De ceremonie heeft iets weg van een Google Hangouts-sessie, met als verschil dat het trouwkoppel voor de ceremonie kan kiezen uit een paar &;romantische&; achtergronden.

Voorlopig is de dienst enkel beschikbaar in Zweden, waardoor mensen alleen kunnen trouwen onder de Zweedse wet. Om te kunnen spreken van een rechtsgeldig huwelijk moeten het stel, de trouwbeambte en de twee getuigen zich wel in dezelfde ruimte begeven. Ikea zegt op zijn site geen prijs te rekenen voor de dienst, maar onderin de site doet Ikea wel enkele suggesties voor bijvoorbeeld de aankleding van je huis en het huwelijksfeest.

Credits:
Agency: Akestam Holst
Client: Ikea Sweden
Creative Director: Andreas Ullenius
Art Director: Erik Nordenankar
Art Director: Petra Albrektson
Account Executive: Kjell Mansson
Account Manager: Agneta Oppenheim
Digital Producer: Alex Picha
Strategic Planner / Strategist: Jerker Winther
Digital Strategist: Anna Lundeborg
Digital Graphic Designer: Anna Forsberg
Interactive Account Director: Henrik Adenskog
DOP/Director: Nisse Axman
Film Producer: Frida Heder
Web Production Company: FSWL
Copywriter: Julia Sebesteny
Editing/Motion Design: Eric Karlsson

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie