ING/Mindshare: SEA-inzet koppelen aan tv-inzet genereert 25% meer clicks

Het mediabureau zette nieuwe technieken in voor de ING-campagne 'Voorop lopen'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Afgelopen maand introduceerde ING haar nieuwe campagne: Voorop Lopen. In deze campagne laat ING zien welke nieuwe technieken zijn toegepast om haar klanten maximaal van dienst te kunnen zijn. Mediabureau Mindshare zette ook een aantal nieuwe technieken in voor de media-inzet rond deze campagne.

Naast het gebruik van RTL XL Connect heeft Mindshare de SEA inzet voor de ING Voorop Lopen campagne met AdWords Scripting gekoppeld aan het uitzendschema van de televisiereclame. Hiermee is maximaal gebruik gemaakt van het momentum dat gecreëerd werd door televisie. Volgens Mindshare is door deze koppeling tussen online en offline media een stijging van maar liefst 25 procent in het aantal klikken gerealiseerd.

Door bodverhogingen én advertentieplanning in te zetten op basis van het uitzendschema is het mogelijk om binnen de betaalde zoekresultaten met relevante onderwerpen aanwezig te zijn op de juiste momenten.

Marco Gamers, Search Manager bij Mindshare: &;Door op deze adaptive wijze push- en pullmarketing aan elkaar te koppelen, kunnen we een brug slaan tussen on- en offline media, voor een optimaal merkresultaat.&

Louise Meijer, Manager Marketing Communicatie bij ING: &;Vanuit het thema innovatie past deze media-inzet goed bij de campagne. We zijn altijd opzoek naar nieuwe effectieve mediaoplossingen. We zien al langer het verband tussen het uitzenden van de tv-commercial en het online zoekgedrag van consumenten naar het merk ING. Door middel van AdWords Scripting kunnen we nu automatisch het uitzendschema inladen en specifiek targetten op deze momenten en dat blijkt effectief.&;

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie