Intelligent KLM-bagagelabel geeft toeristen tips over Amsterdam 

De 'Care Tag' maakt onderdeel uit van strategie om meest klantgerichte vliegmaatschappij van Europa te zijn.

KLM biedt passagiers die in september Amsterdam bezoeken een gadget: de KLM Care Tag. Dit ‘intelligente bagagelabel’ geeft reizigers gesproken tips over de stad, gebaseerd op de plek waar ze zich op dat moment bevinden. 

 Meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij 

De ontwikkeling van een apparaatje waarmee de service van de bemanning niet meer beperkt blijft tot in het vliegtuig en op de luchthaven, is een voorbeeld van het streven van KLM om de meest klantgerichte luchtvaartmaatschappij van Europa te zijn.

(Lees hierover ook het interview dat Tijdschrift voor Marketing [nummer 7/8, dat 11 juli verschijnt] had met Mijke van Ballegooijen, directeur customer experience KLM.) 

De tag maakt gebruik van een offline GPS-systeem en werkt automatisch en is te bevestigen aan tas of jas. Hij kan worden opgeladen worden met een meegeleverde USB-kabel. 

Het bagagelabel is ontwikkeld door DDB & Tribal Worldwide Amsterdam, de tips zijn ingesproken door KLM-medewerkers 

Voorlopig alleen in het Engels

De KLM Care Tag kan alleen in september online gratis besteld worden door passagiers die naar Amsterdam reizen. De eerste tags zijn alleen in het Engels beschikbaar zijn, maar het is de bedoeling dat ze ook in het Chinees, Portugees, Duits en Russisch komen. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie