Interactieve campagne voor HP-laptop de Split

180 LA bedacht een interactieve campagne voor hybride laptop-tablet de Split 2 van HP.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het doel van HP was om te connecten met de Millenials door iets te doen wat nog niet eerder gedaan was. Aangezien deze tech-savvy doelgroep online zit, koos HP voor een online live evenement genaamd 2Days Beat.

HP werkte hierbij real time samen met hip-hop artiest Vic Mensa en producer Clams Casino (Mike Volpe) aan een live track op YouTube, die alleen werd beïnvloed door de ‘comments’ van YouTube-gebruikers. Het was goed ingeschat dat de Millenial-doelgroep maar al te graag zou reageren, er werden meer dan 10.000 tips gegeven om het perfecte liedje te maken. De ‘comments’ werden ook weer op de muur geschreven in de studio. Uiteindelijk zijn er zelfs meer dan één nummer uitgerold. In de clips wordt er natuurlijk gebruik gemaakt van de Split 2.

Het idee

William Gelner, 180’s chief creative officer: ‘het idee was iets doen met “next generation people that are doing next generation things with next generation tech.” Muziek leek hiervoor het meest geschikt, omdat elke generatie zijn eigen bindende muziek heeft. ‘Om HP relevant te maken voor de Millenials wisten we dat het nodig was om letterlijk in deze doelgroep te gaan zitten en met hen aan de slag te gaan om te bewijzen dat we niet gewoon maar een platte boodschap uitzenden, maar samen met hen iets creëren.’

Productie

Hoe ging het proces precies in zijn werk? Vanaf 12 uur tot 17 uur werd twee dagen het YouTube-kanaal van HP gemanaged door een virtual host die vragen stelde aan de bezoekers. Ondertussen waren Volpe, Mensa en een team van 130 mensen (waaronder een live tv-crew, een traditionele tv-crew, set developers, designers en editors) aan het werk in de studio. De host stelde vragen als ‘We want to create a music bed. What kind of music bed should it be?’

Interactie

Gebruikers begonnen dan met doorgeven welk genre ze wilden en Volpe begon met het mixen. Zodra iets af was, werd dit teruggekoppeld aan de doelgroep en als het kon weer verbeterd. Vervolgens werd er gevraagd welke teksten erin moesten komen en begonnen gebruikers teksten, woorden en zinnen te delen die via custom content management systems en fed via live ticker naar de artiesten gingen. In de recording booth startte Mensa dan met de lyrics. Door de set volledig in beeld op te nemen met 7 camera’s konden gebruikers zien welke instrumenten er waren en dan weer verzoeken doen voor bijvoorbeeld een kick drum. Er werden ook de nodige special effects toegevoegd.

Lees meer over het productieproces op .

Bureau: 180 LA

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie