Intertoys wil magie terugbrengen in de winkels

Spelen komt in de winkels van Intertoys meer centraal te staan, drie proefwinkels zijn eerste stap naar nieuwe merkstrategie.

Intertoys, de grootste speelgoedretailer van Nederland, opent de komende weken drie proefwinkels. Daarin wil Intertoys de magie terugbrengen, vooral door het spelen zelf in die winkels centraal te stellen. De proefwinkels zijn ook bedoeld om te leren van klanten, volwassenen en kinderen, tijdens de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept.

Lees een meer uitgebreid interview met Saskia Bax, directeur marketing & formule bij Intertoys. (Premium content)

 

Kritisch
Intertoys zegt de huidige winkels samen met haar doelgroepen kritisch te hebben bekeken, ‘door de ogen van het kind’. ‘Die kennis’, zegt Intertoys, ‘hebben we meegenomen in het ontwerp. Het resultaat is te beleven in drie nieuwe proefwinkels, waarvan de eerste donderdag de deuren opent in Leerdam. Dankzij scherpere (assortiments-)keuzes is er meer ruimte ontstaan voor plezier en beleving. Die ruimte is gebruikt voor elementen als lachspiegels, een uitkijktoren en speelpleinen die regelmatig worden vernieuwd waardoor er steeds iets nieuws te beleven is.’

Een deel van het speelgoed wordt uit de doos gepresenteerd, zodat kinderen het kunnen testen door het aan te raken, of er zelfs mee te kunnen spelen. Intertoys: ‘De geldtelmachine en de slagboom bij de kassa, maken dat klanten en klantjes de winkel met een nog grotere glimlach verlaten.’

Drie proefwinkels
Intertoys Leerdam opent op 3 november haar deuren, gevolgd door Intertoys Hoorn op 10 november en een week later Intertoys Amersfoort.

 

Winkelindeling
Intertoys zegt dat het winkelassortiment in de proefwinkels opnieuw is ingedeeld en wel op basis van speelprofielen. De retailer:  Terwijl de kinderen spelen op het speelplein, kunnen de ouders zich laten inspireren door het speelgoed. Dit maakt het voor klanten nog makkelijker om speelgoed te vinden dat goed aansluit op hun eigen speelprofiel. Zo kunnen klanten die ervan houden om zelf iets te creëren, de kleurboeken tegenwoordig bij het bouwspeelgoed vinden. Playmobil ligt niet meer bij LEGO, maar in de buurt van de poppen, omdat ook dit type speelgoed betrekking heeft op een vorm van rollenspel.’

Op basis van de ervaringen en de reacties van bezoekers wil de speelgoedspecialist bekijken hoe de winkelervaring voor haar klanten en klantjes nog aantrekkelijker kan worden gemaakt.

Speels
Directeur marketing & formule, Saskia Bax (foto), zegt dit over de proef: ‘Spelen is ontzettend belangrijk en dat gaat veel verder dan speelgoed alleen. Deze proefwinkels nodigen uit om te spelen en zijn voor ons als een test; ze stellen ons in staat om te leren van onze klanten en klantjes. Gaandeweg zullen we elementen toevoegen en verwijderen om te kunnen testen waar onze klanten blij van worden. Een ding staat vast: in de nieuwe winkelformule van Intertoys komt hoe dan ook meer ruimte voor beleving. Het is onze eerste stap in de ontwikkeling naar het nieuwe Intertoys, het meest speelse merk van Nederland.’

Lees later een meer uitgebreid interview met Saskia Bax over de magie in de speelgoedwinkel.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie