Jongerenkrant 7Days voert restyling door

Vrijdagochtend 31 oktober valt bij duizenden abonnees de vernieuwde 7Days op de mat.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een prominentere plek voor beeld, meer nadruk op achtergrond en opinie, nog meer bijdragen van jongeren zelf én een nieuwe columnist, dat zijn de vernieuwingen die jongerenkrant 7Days vanaf 31 oktober doorvoert.

Hoofdredacteur Lotte Stegeman zegt over de vernieuwingen: ‘Een van de belangrijkste pijlers van 7Days is om jongeren serieus te nemen en ze ruimte te geven om van zich te laten horen, om die missie nog meer kracht bij te zetten, hebben we nu de nieuwe rubriek Podium, waarin we iedere week jongeren portretteren die iets bijzonders hebben gedaan of meegemaakt. Door de krant heen zag je hen altijd al terugkomen, het werd hoog tijd voor een vaste plek.’

Daarnaast zegt Stegeman dat de vernieuwde 7Days nóg meer vaste bijdragen van jong talent bevat dan voorheen. In de nieuwe maandelijkse kookrubriek gaat 7Days eten bij een jong kookwonder en in ‘Lezen voor je lijst’ tippen middelbare scholieren lijstboeken. Voorin de krant geeft een van de bloggers van www.sevendays.nl zijn of haar kijk op het nieuws.

Nils Verkooijen
Tegelijk met de lancering van deze vernieuwde 7Days start de tweewekelijkse column van filmmaker en acteur Nils Verkooijen (17, bekend van o.a. Dansen op de Vulkaan, Spijt! en Oorlogsgeheimen). Daarin besteedt hij aandacht aan kunst en cultuur. Nodig, vindt hij, want volgens hem komen tieners – hijzelf ook – er te weinig mee in aanraking. Verkooijen: ‘Ik hoop in mijn columns de lezers kennis te laten maken met iets waar ze anders nooit van zouden horen en dus ook niks van zouden zien.’ Deze week koos hij voor tentoonstelling ‘Solid Light Films’ van Anthony McCall in het Amsterdamse Eye.

Ook nieuw: het aantal verwijzingen naar www.sevendays.nl is toegenomen. Papier en online vullen elkaar aan. Achter de schermen wordt trouwens hard gewerkt aan een splinternieuwe www.sevendays.nl, die binnenkort live gaat.

Over 7Days
7Days is hét nieuwsmerk voor jongeren van 12 tot 18 jaar. De krant 7Days verschijnt elke vrijdag in een oplage van bijna 30.000 exemplaren. Via www.sevendays.nl, en 7DaysNL op Facebook blijven jongeren op de hoogte van alles wat nieuw en voor hen relevant is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie