Bureaus & Accounts

Khanna\Reidinga krijgt twee nieuwe partners en wordt KRFL

Maarten Hafkamp, redactie | 18 juli 2017, 11:49

Het creatieve Amsterdamse bureau kondigt een fusie aan.

Voortaan heet het bureau Khanna\Reidinga\Faralley\LeBon, afgekort: KRFL. De twee oorspronkelijke oprichters – de Britse strateeg Rikki Khanna en de Nederlandse executive creative director Hesling Reidinga - worden voortaan vergezeld door twee nieuwe partners: Maarten Versteege en Michel de Goede

Designer Versteege was verantwoordelijk voor brand identities als recentelijk voor Volkswagens MOIA. De Goede was betrokken bij de formatie van productiehuis Czar, CCCP en Pool Worldwide. Hun meest recente activiteit betrof de oprichting van het start-up bureau The Commitments. 

The Commitments fuseert dus nu met Khanna\Reidinga en wordt KRFL. KRFL’s twee nieuwe letters staan voor Faralley en LeBon, losse vertalingen van Versteege - ‘Far Alley’, en de Goede - ‘Le Bon’.
Het bureau is verhuisd naar een pand op de Herengracht, 

'Eigenzinnige vertaling'
Hesling Reidinga noemt het een ‘eigenzinnige vertaling’ van de namen van de nieuwe partners. ‘Dat reflecteert ons gevoel voor humor en de internationale en multiculturele samenstelling van ons bureau. Deze samenstelling is een reflectie van de wereld waarin we leven en houdt onze inzichten fris en ons werk scherp.’

Top van de organisatie
De fusie en nieuwe identiteit moet het bureau in de volgende fase brengen. Onlangs werd een aantal nieuwe internationale en Nederlandse klanten toegevoegd: TomTom, Volkswagen Group’s MOIA, Friesland Campina, DrukWerkDeal, G3 en Yays. 

Rikki Khanna: ‘Onze nieuwe partners Maarten en Michel versnellen de ontwikkeling van ons bureau en breiden ons aanbod aan klanten uit. Meer en meer klanten benaderen ons vanuit de top van de organisatie voor een bepaalde ‘brand guidance’. Antwoorden op bepaalde vraagstukken zijn meestal binnen de organisatie te vinden. Als we een goed een idee krijgen van het fundament van het merk wordt de sprong naar brand design en campagne voeren veel logischer en natuurlijker.’
 

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Gerelateerde items Khanna Reidinga Khanna \ Reidinga KRFL

Meer in channel Bureaus & Accounts

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs