Kia brengt een ode aan vrouwenvoetbal met mini-documentaire

In de film staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal.

Automerk Kia is sponsor van UEFA Women’s EURO 2017 en brengt daarom een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal. Communicatiebureau Woedend produceerde een mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol.

In de docu staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal. Hettie Olde Loohuis speelde samen met vriendinnen een essentiële rol in het op de kaart zetten van het Nederlandse vrouwenvoetbal.

Geen plek voor vrouwen
'We stuurden een brief naar de KNVB om te vragen of wij ook mee mochten doen met de competitie', vertelt zij in de documentaire. 'De KNVB stuurde ons een nette brief terug waarin ze meldden dat er voor vrouwen geen plek was.'

In 1974 kwam er schot in de zaak en inmiddels is vrouwenvoetbal populairder dan ooit. Dit jaar vindt het EK-vrouwenvoetbal voor het eerst plaats in Nederland. Op de eerste speeldag, zondag 16 juli, moet Nederland in Stadion Galgenwaard in Utrecht het meteen al opnemen tegen Noorwegen, de finalist uit 2013.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie