Premium

Kijkcijfers week 2: NPO1 groter dan RTL4

Boer Zoekt Vrouw en Wie is de Mol? stuwen het marktaandeel van NPO1 op.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Daarmee was NPO1 in week 2 de marktleider op tv, met een aandeel van 18,6 procent. RTL4 zat daar een half procent onder. Het marktaandeel van SBS6 liep nog verder terug: 7,9 procent.


 

Bij de zendergroepen kwam RTL Nederland in week 2 onder het gemiddelde van de eerste helft van vorig jaar uit, terwijl de Ster juist een hoger marktaandeel had. SBS Broadcasting en BrandDeli bleven ten opzichte van week 1 redelijk stabiel.


Kijkers
NPO1 moet Boer Zoekt Vrouw en Wie is de Mol? koesteren want de twee programma’s stonden 1 en 2 in de kijkcijferlijst en dat zal ook de komende weken wel het geval zijn. Ontliepen de programma’s elkaar in week 1 nog niet zoveel in aantal kijkers, in week 2 waren de verschillen groter. Bij uitgesteld kijken ligt dat dichter bij elkaar.
RTL4 weet op zondag heel goed te concurreren met NPO1. Divorce trok ruim 1,1 miljoen kijkers, Moordvrouw 832.000.
De top-15 van best bekeken programma’s viel dit keer in het voordeel uit van NPO1 met 9 programma’s, tegen 6 van RTL4.



Bij uitgesteld kijken valt verder nog op dat meer dan de helft van de kijkers Celblok H van SBS6 uitgesteld heeft gekeken (57%).



Adformatie biedt wekelijks de marktaandelen 20-49 jaar, waarop de media-inkoop gebaseerd is. Dat doet Adformatie op basis van de cijfers van de Stichting Kijkonderzoek en de rapportage van GroupM. De cijfers komen altijd een week later dan de standaard 6+-cijfers, omdat het kijkgedrag dan definitief is en ook het uitgesteld (via harddiskrecorder/opgenomen programma’s) kijken meegenomen kan worden.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie