Dat meldt SKO, Stichting Kijkonderzoek. De kijktijd is gelijk ondanks het ontbreken van grote evenementen (WK/OS) die in 2010 deels de gestegen kijktijd verklaarden. Het percentage uitgesteld kijken binnen zes dagen na de uitzending steeg van 2,1% (2010) naar 2,9% van de totale kijktijd.
Het marktaandeel in de avond (18:00- 24:00 uur) van de Publieke Omroep daalde van 37,6% naar 34,3%. RTL Nederland steeg van 28,3% naar 30,2% en SBS daalde van 19,7% naar 19,3%. Nederland 1 had het hoogste marktaandeel zowel gedurende de dag (19,1%) als de avond (20,8%).
De top 25 meest bekeken programma’s in 2011 wordt aangevoerd door Boer zoekt vrouw van 30 januari 2011 met 5.381.000 kijkers. De meest bekeken sportuitzending was de Champions League-finale van 28 mei tussen Barcelona en Manchester United Finale met 3.416.000 kijkers. The Voice of Holland van 7 oktober 2011 voert de top 25 meest uitgesteld gekeken programma’s aan met 475.000 kijkers die uitgesteld keken. Bij de toplijst SKO WEB-TV (meest gestarte streams) staat Oh Oh Tirol van 3 maart 2011 bovenaan met 422.528 binnen een week opgevraagde streams.
De SKO digitaal zenders bereikten gezamenlijk gemiddeld per maand 66,5% van de Nederlandse bevolking.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!