Marketing Technology

Klant kan bestelde Domino’s-pizza volgen via gps

Christian Manuputty, redactie | 21 december 2016, 13:04

Zo is er meer inzicht in de bezorging van winkel tot aan bezorglocatie én bezorgingstijd.

Alle Domino’s-voertuigen worden uitgerust met gps. Elke bezorging wordt hierdoor vastgelegd voor de klant en de winkelmanager. Klanten die pizza’s via de website bestellen, kunnen de route van bezorging volgen via een kaart. Klanten in Hoogeveen, Soest, Empel, Hoofddorp en Gorinchem kunnen als eerst deze nieuwe dienst gebruiken.

De grootste winst zit vooral in verbeterde analyse voor managers van winkels. Het totale systeem geeft de manager van de winkel inzicht in de route en controle over de afgesproken procedures. ‘Bezorgingen zullen veiliger, efficiënter en daardoor ook sneller bij de klant zijn, zonder dat daarvoor verkeersregels overtreden zullen worden’, zegt Andre ten Wolde, ceo Domino’s Nederland en België.

‘Aan de hand van uitgebreide rapportages van gps, kan een manager in een Domino’s-winkel nog beter samen met de bezorgers de service verbeteren.’ Vanaf vandaag begint de nationale uitrol met een beta-versie in vijf winkels, met als doel om voor eind februari 2017 alle winkels in Nederland uit te rusten met deze technologie. 

Over de auteur

Christian Manuputty
Redacteur bij Adfo Groep voor Adformatie, Communicatie Online en Marketing Online. Lees meer over Christian Manuputty

Reacties op dit artikel (1)

Adfo Books Bestsellers

Gerelateerde items Domino's

Meer in channel Marketing Technology
Blijf op de hoogte
Adfo Events
Van onze partners
Whitepapers
Populaire blogs