Premium

KLM: een zakenreiziger is eigenlijk ook gewoon een mens

Sanne Boerema, senior brandmanager van KLM, over de nachtlampjesactie.

KLM lanceerdeeen nieuw product: een nachtlampje. 

Kinderen kunnen met het nachtlampje goed zien wanneer hun mamma of pappa van zakenreis terugkomt.

We stelden Sanne Boerema, senior brandmanager bij KLM, enkele vragen over de actie.

Wat was de aanleiding voor het bedenken van dit lampje?

Sanne Boerema: ‘Dat was onze zakelijke doelgroep. Het zakelijke reissegment biedt groeipotentie voor KLM. KLM gaat de strijd aan met concurrentie op intercontinentale vluchten tot low cost carriers in de Europese markt en wil nog meer en vaker (her)overwogen worden als de beste partij voor zakelijke vluchten. Daarbij laat KLM zien de wensen van de zakelijke reiziger te begrijpen en in te kunnen spelen op de wensen van de zakelijke reiziger.

‘De hoofdboodschap van de campagne luidt dan ook: KLM is dé airline voor zakelijk (focus op MKB) Nederland, en zowel op gebied van service, kwaliteit en prijs relevant! De gedachte hierachter is dat de meeste campagnes gericht op zakenreizigers de ‘dynamische ondernemer’ aanspreken, maar vergeten dat een zakenreiziger eigenlijk ook gewoon een mens is. Bovendien is het ook uniek dat we ons ook richten op de thuisblijvers.&;

 Wat behelst de campagne nog meer?

‘Het KLM Nachtjeslampje wordt van 7 april tot en met 1 mei onder de aandacht gebracht via verschillende media.

‘De campagnefilm is te zien op alle sociale kanalen van KLM. De film verwijst naar .

‘Er worden mailings verstuurd naar zowel onze zakelijke database (BlueBiz en Corporate) als de Flying Blue en White Wing database. Verschillende advertenties worden geplaatst in onder andere de FD outlook, Zakenreis, MT en Luchtvaartnieuws.

‘We hebben een aantal influencers en bloggers geselecteerd naar wie we het lampje opsturen, onder andere Nicolette Kluijver, Lieke van Lexmond, Winston Gerschtanowitz en Humberto Tan. Samen met een KLM-stewardess, brengen we het lampje langs bij verschillende lifestyle media, als de Linda en de Vogue.

‘Het social filmpje wordt op alle komende KLM-events ingezet als KLM-inspiratiefilmpje.’

Jullie hebben het karaktertje Bluey. Was het niet leuk geweest om dit lampje als een Bluey te maken?

‘Bluey is een product voor onze allerjongste fans, met het KLM Nachtjeslampje willen we ons breder positioneren en een grotere doelgroep aanspreken daarom hebben we er voor gekozen om dit lampje een neutrale look te geven.’

Zal het lampje ook bij andere online retailers te koop zijn?

‘Op dit moment nog niet, wellicht als we zien dat het lampje heel erg in de smaak valt, kunnen we hier over nadenken.’

Nog even over Bluey: hebben jullie nog verdere plannen met Bluey? Meer producten, nieuw filmpje?

‘Jazeker! Mede dankzij het grote succes van Bluey en omdat Bluey in onze gehele customer Journey (voorafgaand en tijdens de reis) voor kinderen de hoofdrol speelt, zal er een vervolg komen op het Bluey-filmpje waarin we wederom een lerend component over vliegen toevoegen.’  

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie