KLM introduceert betalen via Facebook en Twitter

Klanten van KLM kunnen nu ook via social media betalingen doen bij het boeken of omboeken van hun reis.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

KLM heeft als eerste luchtvaartmaatschapij ter wereld een betaalmethode geïntroduceerd waarmee klanten via sociale media kunnen betalen.

Wie via Facebook of Tiwtter een vlucht boekt, omboekt of extra services regelt, kan nu via deze kanalen ook direct een betaling doen.

Boeken en wijzigingen doorvoeren was al mogelijk via social media. Tot voor kort werden de betalingen nog telefonisch afgehandeld. Volgens KLM gaven klanten aan behoefte te hebben aan betalingsmogelijkheden via sociale media. Met de nieuwe betaalservice kan het contact en de transactie tussen KLM en de klant geheel via sociale kanalen worden afgehandeld.

Hoe het werkt? De klant krijgt via een privébericht op Facebook of Twitter een link doorgestuurd van KLM. Vervolgens kan de klant een betaalmethode kiezen en een betaling doen. Zodra de betaling is afgehandeld krijgt de ‘social media service agent’ van KLM hier bericht van, waarna de klant een aankoopbevestiging ontvangt.

KLM zegt wekelijks 35.000 vragen via Facebook en Twitter te beantwoorden. Op Facebook passeerde de luchtvaartmaatschappij de grens van vijf miljoen likes.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie