Creatie & Campagnes

KLM stopt vliegtickets in uitgehangen schooltassen van geslaagde scholieren

Redactie | 2 juni 2017, 16:13

Neew ontwikkelt ‘KLM’s Geslaagde Actie’

Het team van KLM trekt in de vroege ochtend van 16 juni door Nederland om geslaagde scholieren te verrassen. De luchtvaartmaatschappij speelt samen met bureau Neew in op de traditie van het uithangen van de tas aan de vlag. Ze stoppen vijf keer twee wereldtickets in de schooltassen en tien keer twee Europa-tickets. De bestemmingen mogen de winnaars zelf kiezen.

Schooltas als medium
Daphne Koenen van Neew: 'We zagen de tas aan de vlag als medium waar nog nooit iets mee is gedaan. Een ander inzicht was dat scholieren er na hun eindexamen graag opuit trekken. Dit was voor ons een kans om de oer-Hollandse traditie te koppelen aan een oer-Hollands merk: KLM. We trokken onze stoute schoenen aan en hebben KLM opgebeld. Binnen een paar weken waren we live.'

 

Ze communiceren de actie met een online-campagne en een actiesite. Via klm.nl/geslaagd kunnen de toekomstige geslaagden alvast via Google Street View de vlag uithangen. Op die manier weet KLM waar hun tas aan de vlag hangt als ze daadwerkelijk hun diploma op zak hebben.

Credits
Bureau: NEEW
Creatives: Daphne Koenen & Timon Zijderlaan
Account Manager: Josien Vink
3D Productie: Colorbleed
Actiesite: Livewall
Verantwoordelijk bij klant: Germaine Vogelaar, Anouk Dozel

Over de auteur

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Martin Mol

(4 juni 2017, 20:23)
Goed gedaan.
Avatar

Catharina

(15 juni 2017, 22:56)
Heeft de KLM er aan gedacht dat een Nederlandse volgens gebruik altijd bij zonsondergang gestreken dient te Worden!
Avatar

Mariska goethals

(16 juni 2017, 18:20)
Wanneer weten we wie gewonnen hebben

Gerelateerde items Klm schooltassen geslaagd

Meer in channel Creatie & Campagnes

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Adfo Events

Populaire blogs