'Kostenbewustzijn onderdeel cultuur PostNL'

Vooral door besparingen weet PostNL een grotere winst te behalen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

PostNL maakte vanmorgen de cijfers van het tweede kwartaal bekend. In die periode heeft het postbedrijf geprofiteerd van bezuinigingen en een verdere groei bij de bezorging van pakketten. Die stuwden de winst aanzienlijk, terwijl de omzet van het postbedrijf licht toenam ten opzichte van een jaar geleden.

De omzet was 1,02 miljard euro over het afgelopen kwartaal, tegen 991 miljoen euro een jaar eerder. De Nederlandse postmarkt was opnieuw ruim 11 procent kleiner dan vorig jaar, maar die krimp werd voor een groot deel opgevangen met de hogere postzegelprijs en besparingen. PostNL voerde verder de omzet uit de bezorging van pakketten met 5 procent op, terwijl de opbrengsten van internationale activiteiten met 4 procent groeiden.

De nettowinst van PostNL steeg naar 44 miljoen euro, tegen 3 miljoen euro een jaar geleden. De reorganisatie, die het bedrijf bestand moet maken tegen de krimp van de traditionele postmarkt, werpt haar vruchten af en levert dit jaar volgens PostNL meer besparingen op dan eerder gedacht.

De besparingen lopen op een aantal vlakken voorspoedig, zei bestuursvoorzitter Herna Verhagen in een toelichting. Er wordt onder meer nog maar op 5 dagen post bezorgd, in plaats van 6.

&;Het kostenbewustzijn is inmiddels onderdeel geworden van onze cultuur&;, aldus Verhagen. Het doel om de reorganisatie in 2017 met zo&;n 475 miljoen euro aan besparingen af te ronden blijft daardoor overeind staan.

PostNL hoopt de krimpende postmarkt ook te kunnen compenseren met de bezorging van via internet bestelde goederen. 

Bron: ANP.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie