KPN sponsort dansshow met Virtual Reality

Telecommer zet zowel b2b als b2c in op technologische innovatie (en deelt gratis VR-brillen uit).

Dit najaar speelt Virtual Reality een belangrijke rol in de communicatie van KPN, voor zowel de consumenten- als zakelijke markt. Zo geeft KPN de hoofdrol aan VR in een nieuwe RTV-campagne voor de zakelijke markt, en zet de telecommer (als hoofdsponsor) VR centraal in het RTL-programma Dance Dance Dance.

Het bedrijf brengt hiertoe samen met RTL en Talpa een app en gratis VR-bril uit, waarmee kijkers virtueel in de studio aanwezig kunnen zijn. 

Volgens de initiatiefnemers gaat het om een primeur op de Nederlandse televisie. KPN wil hiermee naar eigen zeggen laten zien (in aansluiting op de &;voel je vrij&; marketingstrategie) &;dat technologie niet ingewikkeld is, maar het leven juist vrijer, leuker en makkelijker maakt&;.

De eerste aflevering van Dance Dance Dance is zaterdag 3 september om 20:00 uur te zien bij RTL 4. Vanaf de tweede aflevering kunnen de kijkers tijdens de uitzending één dans virtueel beleven, na de uitzending worden ook de overige dansen in virtual reality aangeboden in de app. De VR-brillen zijn vanaf vandaag gratis af te halen in de winkels van KPN.

Behalve van VR-techniek wordt er gebruik gemaakt van diverse andere nieuwe technieken. Met videomapping komt het decor tot leven en met augmented reality worden virtuele beelden toegevoegd aan de uitzending, waardoor het lijkt alsof de koppels in een videoclip dansen. Wie tijdens en na de aflevering meer wil zien, kan op de app terecht voor de uitleg over de dance moves en exclusieve content.

Nieuwe KPN-campagne voor zakelijke markt

KPN start vanaf deze week ook een TV-campagne gericht op de de b2b-markt, met VR in de hoofdrol. In deze ‘Voel je vrij’-campagne wil KPN zich neerzetten als ICT-expert en staat technische vooruitgang centraal - en de daarbij aansluitende zakelijke ICT-producten en -diensten van KPN.

In de campagne (TV, online, radio, print en bannering) geeft de zoon zijn vader een rondleiding in virtual reality, door het nog te bouwen nieuwe bedrijfspand van het familiebedrijf. Daarnaast is er een speciale virtual reality-ervaring ontwikkeld als interne kick-off en voor zakelijke KPN-klanten.

;Rondleiding&; 45"

Campagne is ontwikkeld door N=5. Overige credits vind je terug in .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie