Kruidvat wint Gouden Deurmat

Kruidvat heeft de Gouden Deurmat gewonnen, de prijs voor de beste consumentenfolder van het jaar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De prijs van DDMA gaat naar de door het publiek hoogst gewaardeerde verspreide folder. In 2011 was dat de folder van Kruidvat. De retailer kreeg de Gouden Deurmat donderdag uitgereikt op het jaarlijkse congres ‘Dag van de Brievenreclame’. Kruidvat won al regelmatig de Gouden Deurmat.

DDMA houdt - samen met de Consumentenbond - daarnaast in dat kader ook een bereiksonderzoek: Thuis Binnen Bereik. Het blijkt dat de gemiddelde Nederlander 44 minuten per week besteedt aan het lezen van folders. Op jaarbasis komt dit neer op 38 uur, bijna een volle werkweek. Met het doorbladeren van folders kan de consument 33 pct besparen op de dagelijkse boodschappen.

Ondanks de economische crisis en de groeiende hoeveelheid informatie via internet en nieuwe media, blijft de folder populair onder zowel winkeliers als consumenten. Het aantal folders per huishouden is in 2011 wel licht gedaald van 36,9 naar 36,5 folders per week. Daarentegen is de overall waardering voor het medium door consumenten nog nooit zo hoog geweest: de huis-aan-huis folder krijgt een 7,4 als rapportcijfer.

De volledige jaarrapportage ‘Thuis Binnen Bereik 2011’, uitgevoerd door onderzoeksbureau Veldkamp, is te downloaden op de van DDMA.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie