Kuyf: ‘Geen doordeweeks FD op papier meer’

Roderick Mirande, redactie | 3 januari 2013, 19:22

Over ongeveer drie jaar brengt het Financieele Dagblad doordeweeks geen papieren editie meer uit, verwacht Jacques Kuyf.

De directeur van de FD Mediagroep reageert met deze uitspraak op de eigen radiozender, BNR Nieuwsradio, op de oplagecijfers die Hoi donderdag rapporteerde. De cijfers laten zien dat de verkoop van digitale edities van dagbladen toeneemt. De papieren oplage blijft dalen.

Kuyf zegt de digitalisering in de professionele markt veel sneller gaat dan ‘op het gemiddelde adres’. Kuyf: ‘Om die reden verwachten wij dat we over drie tot vier jaar voornamelijk digitaal zullen verschijnen, met allemaal nieuwe producten die daarbij horen.’

Papieren producten blijven volgens Kuyf in het weekend wel overeind. ‘In het weekend zie je dat papieren krant het heel goed doet. Het NRC, Volkskrant en FD maken echte weekendproducten die het erg goed doen.’

Ondanks dat Kuyf van mening is dat de consument altijd gelijk heeft (‘daar hebben we mee te leven’), ziet hij de daling van de papieren dagbladen met lede ogen aan. ‘Dagbladen in Nederland zijn kwaliteitsproducten. Ik vind dat ze - op een uitzondering na - eigenlijk steeds beter worden gemaakt. De daling is een belediging voor datgene wat er allemaal gebeurt.’

Bron: bnr.nl

Over de auteur

Roderick Mirande
Redacteur Merk & Strategie Lees meer over Roderick Mirande

Reacties op dit artikel (3)

Comment author avatar
Avatar

Thees Peereboom

(3 januari 2013, 20:09)
Een eerlijk statement dat zeker niet onwaarschijnlijk is. Die gedragsverandering komt vanzelf, de bijpassende verdienmodellen helaas niet.
Avatar

Rico de Keijzer

(4 januari 2013, 9:25)
De digitalisering is al een aantal jaren bezig. Desondanks is het goed dat het FD hiermee nu publiekelijk haar visie durft te geven voor wat er de komende paar jaar staat te gebeuren tav de gedrukte FD-editie. Het profiel van het FD leent zich bij uitstek om succesvol te zijn binnen het digitale platform. Nu nog de achterban ‘begeisteren’
Avatar

Luyte Sieders

(4 januari 2013, 14:49)
een gedurfe uitspraak maar niet onrealistisch. Dat men steeds meer via het digitale platvorm informatie geeft is duidelijk. Blijft de vraag of dit financieel haalbaar wordt als de inkomsten niet op gelijke hoogte blijven.

Gerelateerde items Fd