Marketeer investeert in 2011 meer in social media

Maarten Hafkamp, redactie | 24 november 2010, 7:58

Ruim driekwart (78%) van de Nederlandse marketeers en communicatiemanagers is van plan in 2011 meer budget vrij te maken voor social media.

Dat blijkt onderzoek van Lewis PR onder 96 Nederlandse marketing- en communicatiemanagers. Van de ondevraagden gaat 69 pct meer geld uitgeven aan en , 43 pct wil de aanwezigheid op vergroten en 40 pct ziet brood in de toenemende populariteit van in Nederland. Over zijn de meningen verdeeld: 16 pct gaat er meer in investeren, 13 pct evenveel, maar ook 13 pct minder.

Van de marketeers geeft 88 pct als belangrijkste doelstelling bij social media ‘interactie met de doelgroep’ voor ogen te hebben, gevolgd door algemene branding/naamsbekendheid (81%). Voor de helft van de respondenten is lead generatie een belangrijk motief om te investeren in social media.

‘Deze cijfers staven wat wij zelf waarnemen in de markt op dit moment, namelijk dat social media een nieuwe fase ingaat in 2011. Na jaren eraan te hebben gesnuffeld of er al volop mee te hebben geëxperimenteerd, zijn bijna alle bedrijven nu vast voornemens om in 2011 social media serieuzer in te zetten als onderdeel van hun communicatie en/of marketingcampagne', zegt Yvonne van Bokhoven, VP Western Europe, Lewis PR.

Over de auteur

Maarten Hafkamp

Reacties op dit artikel (4)

Comment author avatar
Avatar

Thijs van Schothorst

(24 november 2010, 9:39)
Kijk eens aan. Daar waar nu voorzichtige stapjes genomen zijn in de afgelopen jaren, is het fundament gelegd voor een groot deel van de Nederlandse Marketeers! indien u, als lezer, bij deze groep hoort, en vragen heeft over de te volgen strategie, implementatie en activatie, neem gerust contact op met Icemedia.
Avatar

Wouter

(24 november 2010, 10:28)
Heerlijk stukje schaamteloze zelfpromotie op de woensdagochtend, lekker
Avatar

De ReclameSjef

(24 november 2010, 18:05)
Jammer dat vergaren van marktinformatie niet of nauwelijks genoemd wordt door de marketeers. Daarvoor zijn social media bij uitstek geschikt, al dan niet in combinatie met regulier marktonderzoek.
Avatar

Frans Jan Boon

(25 november 2010, 9:45)
"Voor de helft van de respondenten is lead generatie een belangrijk motief om te investeren in social media" Eindelijk kijken bedrijven dus ook naar de commerciele mogelijkheden van social media (= social commerce). Vinden wij als social commerce specialisten bij Add to Friends best fijn om te lezen (ook even een stukje schaamteloze zelfpromotie ;)

Gerelateerde items Social Media Marketeer